ضرورت ارتقاء سطح ارتباطات هرات و خراسان رضوی
ضرورت ارتقاء سطح ارتباطات هرات و خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی در دیدارِ رئیس شورای ولایتی هرات ضمن اشاره به اشتراکات ایران و افغانستان، بر افزایش سطح همکاری‌های هرات و خراسان رضوی تاکید کرد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدصادق معتمدیان در دیدارِ رئیس شورای ولایتی هرات که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیشینه تاریخی و اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی دو کشور ایران و هرات انتظار می‌رود سطح همکاری بین هرات و خراسان رضوی افزایش یابد.

وی با اشاره به نقش استان‌های مرزی در افزایش تعاملات بین دو کشور ایران و افغانستان، اظهار کرد: امیدواریم با توجه به سیاست دولت مبنی بر افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی فی‌مابین دو کشور شاهد ارتقاء مبادلات تجاری باشیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان این مطلب که روستاها و ساکنین نوارهای مرزی از امکانات کمتری برخوردار هستند، امیدواریم که با همکاری دو طرف سطح امکانات زیرساختی و رفاهی توسعه مردم مناطق مرزی نیز افزایش یابد، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در هفته‌های آتی خط آهن خواف-هرات راه‌اندازی خواهد شد که شاهد آثار آن بر افزایش همکاری‌ها خواهیم بود.

معتمدیان بر تقویت مسیرهای ترانزیتی ایران با افغانستان تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم از این طریق، مسیر دوم دسترسی ایران به کشورهای منطقه را شاهد باشیم.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مرز دوغارون و اهمیت رفع اختلافات جزئی بین دو کشور در این مرز پرداخت و تصریح کرد: برای ۲۴ساعته کردن مرز دوغارون که روان‌سازی را به دنبال خواهد داشت، آمادگی کامل داریم. این اتفاق از نظر اقتصادی و امنیتی به نفع دو کشور خواهد بود.

انتقال سوخت از طریق خط لوله، همکاری دو کشور در زمینه گاز و کشت فراسرزمینی از جمله موضوعاتی بود که معتمدیان در این دیدار مطرح کرد.

در ادامه این دیدار رئیس شورای ولایتی هرات نیز ضمن اشاره به اشتراکات زبانی و مذهبی و فرهنگی بین دو کشور بر همکاری بیشتر دو کشور بویژه در حوزه موضوعات مرزی تاکید کرد.

کامران علیزایی بیان کرد: مردم مرزنشین مشکلات فراوانی دارند که حمایت و توجه بیشتر مسئولان دو کشور را می‌طلبد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 9