صنایع تبدیلی نیاز اساسی بخش کشاورزی شهرستان جوین
صنایع تبدیلی نیاز اساسی بخش کشاورزی شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: جوین با برخورداری از آب و هوای مساعد و منابع آبی فراوان و خاک حاصل خیز یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی بخصوص محصولات استراتژیک و راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقند کلزا که نیاز اساسی به کارخانجات صنایع تبدیلی در آن بشدت قابل لمس است.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین با بیان اینکه شرستان جوین به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی بخصوص محصولات راهبردی همچون گندم، جو، چغندر و کلزا میتواند در تامین نیاز غذایی نیز نقش بسزایی داشته باشد، عنوان کرد: تولید بالای محصولات کشاورزی در طول سال نیازمند وجود صنایع تبدیلی میباشد تا با افزایش تولید محصولات جانبی نیز به زنجیره‌ی اصلی تولید محصولات جانبی بپیوندد.

قارزی با اشاره به تولید محصولات کشاورزی همچون غلات، صیفی جاتو محصولات باغی همچون ارقام مختلف انگور، پسته و همچنین گیاهان دارویی در سطح بالا، اظهار کرد: متاسفانه محصول شهرستان به دلیل نبود صنایع تبدیلی و کارخانجان بسته‌بندی از شهرستان خارج میشود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین، وجود کارخانجات بسته‌بندی و صنایع تبدیلی را لازمه رشد اقتصادی شهرستان بیان کرد و گفت: ساخت برند و صادرات آن چه در داخل کشور چه در خارج نیز میتواند توان ارزش افزوده بسیار بالایی برای شهرستان به ارمقان بیاورد.

قارزی بیان کرد: شهرستان جوین ظرفیت منحصر به فردی در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارد که می‌توان با راه اندازی چند واحد فرآوری و محصولات کشاورزی برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان گام برداشت.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه ساخت واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی و سردخانه در افزایش تولید محصولات و افزایش انگیزه در کشاورزان این شهرستان نقش تاثیرگذاری دارد، خاطرنشان کرد: در این شهرستان بالغ بر ۵۰۰ هزار تن تولیدات بخش زراعی باغی و دامی تولید می‌شود.

image_printچاپ مطلب

Visits: 49