صدور ۱۲۸ مجوز و گواهی آموزش در حوزه صنایع‌دستی تربت‌حیدریه
صدور ۱۲۸ مجوز و گواهی آموزش در حوزه صنایع‌دستی تربت‌حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه گفت: از ابتدای سال جاری ۱۲۸ مجوز صنایع‌دستی در حوزه‌های سه‌گانه، مشاغل خانگی و گواهی پایان دوره آموزش صنایع‌دستی در شهرستان صادرشده است.

به گزارش اختر شرق؛ علی محمدی با اعلام این خبر گفت: شهرستان تربت‌حیدریه در حوزه‌های صنایع‌دستی و گردشگری به‌ویژه در سطح روستاها، ظرفیت‌ بالایی دارد و می‌توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید صنایع‌دستی اشتغال را در منطقه رونق بخشید.

محمدی با اشاره به اینکه رونق صنایع‌دستی عاملی برای احیای روستاهای این منطقه، جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر، توسعه اقتصادی منطقه است، اظهار کرد: ترغیب و تشویق ساکنان روستاهای تربت‌حیدریه به تولید و فروش صنایع‌دستی اصیل منطقه، برای رونق اقتصاد این شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته چهار کارت شناسایی ۱۵ پروانه تولید انفرادی، یک پروانه تولید کارگاهی در تربت‌حیدریه صادرشده است.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین تعداد ۱۶ مجوز پشتیبان مشاغل خانگی و ۹ مجوز مستقل مشاغل خانگی و همچنین تعداد ۶٠ گواهی آموزش کوتاه و ۲۳ گواهی آموزش ویژه شاغلان صنایع‌دستی صادرشده است.

لازم به ذکر است؛ در شهرستان تربت‌حیدریه، روستای بسک و شهر بایگ در حوزه صنایع‌دستی (ابریشم‌کشی) ثبت ملی شده‌اند. این شهرستان در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری از مشهد مقدس قرار دارد و دارای ۳۲۰ جاذبه گردشگری که ۵۲ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4