صدور دو موافقت اولیه اقامتگاه بوم‌گردی در شهر لطف آبادِ درگز
صدور دو موافقت اولیه اقامتگاه بوم‌گردی در شهر لطف آبادِ درگز

مدیر میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان درگز از صدور دو موافقت اولیه برای تبدیل و ایجاد اقامتگاه بوم گردی در شهر مرزی لطف آباد خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمد مددی با اعلام این خبر عنوان کرد: در چند ماه اخیر تعداد پنج طرح بوم گردی از این شهرستان برای اخذ موافقت اولیه به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ارسال‌شده است.

وی ادامه داد: در آخرین جلسه کمیته برنامه‌ریزی طرح‌های گردشگری اداره کل، دو طرح از این شهرستان، بررسی و مورد تائید قرار گرفت و موافقت‌نامه آن نیز صادر شد.

مددی تصریح کرد: یک مورد از این موافقت‌نامه‌ها برای تبدیل یک واحد بنای قدیمی با زیربنای ۳۰۰ مترمربع صادرشده که پس از بازسازی و مرمت با عنوان اقامتگاه بوم گردی ستار به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری درگز بابیان اینکه موافقت‌نامه دیگر نیز برای احداث یک مجموعه گردشگری بوم گردی با متراژ دو هزار مترمربع با عنوان مجموعه بوم گردی جمشید، احداث و راه‌اندازی خواهد شد، گفت: یکی از مزایای این طرح‌ها واقع‌شدن در مسیر ترانزیت بین‌المللی و منطقه گمرکی لطف آباد است.

لازم به ذکر است؛ شهر لطف آباد در شمال شرقی استان خراسان، در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهرستان درگز و ۲۹۵ کیلومتری از مشهد مرکز استان مقدس قرار دارد.

بخش مرزی لطف آباد با شهر آرتیق از توابع کشور ترکمنستان هم‌مرز بوده و این شهر با پایتخت کشور مزبور عشق‌آباد حدود ۹۰ کیلومتر فاصله دارد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 80