صادرات ۲۴ میلیارد تومانی و تولید بیش از ۴۷۰۰ عنوان کتاب در خراسان رضوی
صادرات ۲۴ میلیارد تومانی و تولید بیش از ۴۷۰۰ عنوان کتاب در خراسان رضوی

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سال گذشته بیش از چهار هزار و ۷۲۶ عنوان کتاب برای اخذ مجوز به دبیرخانه نظارت بر نشر کتاب رسید.

به گزارش اختر شرق؛ افشین تحفه گر با بیان این خبر افزود: ۲۶۹۱ عنوان کتاب مجوز انتشار گرفتند و سه هزار و ۴۸۰ عنوان کتاب چاپ شده اعلام وصول شد.

وی در خصوص شمارگان این کتاب ها گفت: شش میلیون و ۶۴۰ هزار و ۴۹ جلد شمارگان کتاب های چاپ شده در سال ۹۸ می باشد.

معاون فرهنگی ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: ۱۳۲۱ عنوان تعداد عناوین کتاب با شمارگاه یک میلیون و ۶۱۹ هزار و ۱۳۴ جلد تعداد عناوین خروج کتاب از گمرک می باشد.

وی ارزش ریالی صادرات کتاب در استان خراسان رضوی را بیش از ۲۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مقدار صادرات کتاب برای اولین بار در سال ۹۸ اتفاق افتاده است.

تحفه گر در خصوص چاپ کتاب در فروردین ماه ۹۹ گفت: علیرغم شیوع کرونا و با توجه به این که سال گذشته، برای نخستین بار در خراسان رضوی سیستم صدور مجوز اینترنتی کتاب راه‌اندازی شد، و این خدمات به صورت غیر حضوری انجام می شد، ۱۹۸ عنوان کتاب به دبیرخانه جهت اخذ مجوز رسیده است که ۱۱۵ عنوان کتاب مجوز چاپ گرفتند و ۹۷ عنوان با شمارگان ۲۱۳ هزار و ۸۵۱ جلد به چاپ رسید.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال به عنوان جهش تولید افزود: امید داریم با توجه به این که در سال جهش تولید هستیم، تولیدات فرهنگی به ویژه کتاب از جهش خوبی برخوردار شود و در کنار آن نیز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردم گسترش یابد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0