صادرات اولین محموله رنگ‌های خوراکی طبیعی به کشور فرانسه، توسط شرکت دانش بنیان افزونه جهاد دانشگاهی خراسان رضوی
صادرات اولین محموله رنگ‌های خوراکی طبیعی به کشور فرانسه، توسط شرکت دانش بنیان افزونه جهاد دانشگاهی خراسان رضوی

در شرایط تحریم ظالمانه، یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که در جهاد دانشگاهی خراسان رضوی اتفاق افتاد، اولین محموله رنگ‌های خوراکی طبیعی به کشور فرانسه، توسط شرکت افزونه جهاد دانشگاهی خراسان رضوی صادر شد.

به گزارش اختر شرق؛ رویکرد جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی، تکمیل چرخه فناوری پس از انجام پژوهش‌های کاربردی است. بر همین اساس یکی از اهداف این پژوهشکده حرکت سمت تولید مواد غذایی سالم‌تر و با کیفیت‌تر در جامعه است.

رنگ‌های خوراکی طبیعی علاوه بر نقش رنگ‌دهی که در سیستم‌های غذایی، اثرات بیولوژیکی و سلامتی‌زایی از جمله نقش آنتی‌اکسیدانی که دارند، می‌توانند در کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی مفید واقع شوند.

بر همین اساس، پژوهشگران پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی توانستند پس از دو دهه تلاش و در قالب ۲۰ پروژه پژوهشی به تولید رنگ‌های خوراکی طبیعی از مواد اولیه طبیعی دست یابند.

این پژوهشکده با تاسیس اولین شرکت دانش بنیان در جهاد دانشگاهی با عنوان «شرکت دانش بینان افزودنی‌های طبیعی گلچین توس (افزونه)» و تولید رنگ‌های خوراک طبیعی در این شرکت در مرحله نیمه صنعتی و سپس صنعتی علاوه بر پوشش دادن بازار کشور، اولین محموله صادراتی خود را به فرانسه صادر نماید.

image_printچاپ مطلب

Visits: 97