شکاف عمیق بین حوزه دانشگاه و اجرا وجود دارد
شکاف عمیق بین حوزه دانشگاه و اجرا وجود دارد

فرماندار کاشمر بابیان اینکه جدایی بین دانشگاه و حوزه اجرا را به‌عنوان یک واقعیت تلخ بپذیریم، تصریح کرد: باید در یک ادراک متقابل شکاف بین حوزه اجرا و دانشگاه را قبول کنیم و حتی‌المقدور سعی شود این ارتباط حتی در گام اول به‌صورت شکلی برقرار شود.

به گزارش اختر شرق؛ اولین جلسه شبکه دانشگاهیان شهرستان کاشمر با حضور فرماندار، روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و جمعی از مدیران برگزار شد.

مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر اظهار کرد: منفک بودن حوزه اجرا و دانشگاه در حوزه عملی و تئوری از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهرستان است.

فرماندار کاشمر بابیان اینکه شبکه دانشگاهیان باهدف ارتباط و تعامل دانشگاه‌ها با یکدیگر ارتباط حوزه اجرا و علم در راستای هم‌افزایی بیشتر شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: رسالت حوزه اهل علم حل مشکلات جامعه است و رسالت جامعه نخبگان دانشگاهی حل مشکلات جامعه به‌صورت تئوری و یا عملی هست.

ساقی عنوان کرد: قطعاً استفاده از نظرات جامعه دانشگاهی تکریم اهل علم و دانش خواهد بود.

فرماندار کاشمر بابیان اینکه جدایی بین دانشگاه و حوزه اجرا را به‌عنوان یک واقعیت تلخ بپذیریم، تصریح کرد: باید در یک ادراک متقابل شکاف بین حوزه اجرا و دانشگاه را قبول کنیم و حتی‌المقدور سعی شود این ارتباط حتی در گام اول به‌صورت شکلی برقرار شود.

وی ادامه داد: در این مدت با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تجربه موفق برگزاری دو همایش ملی پنبه و زن و توسعه گردشگری روستایی برگزارشده است.

فرماندار کاشمر ابراز کرد: در راستای تشکیل شبکه دانشگاهیان شهرستان باید نقشه جامع علمی برای شهرستان با تعریف یک افق روشن و در جهت هم‌افزایی بیشتر تهیه و تدوین شود.

ساقی بابیان اینکه باید در راستای مسائل مرتبط با حوزه شهرستان نیازسنجی صورت پذیرد ابراز کرد: چه اندازه تاکنون اقدامات پژوهشی در راستای مسائل بومی و منطقه‌ای انجام‌شده و چه اندازه دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان بهره‌بردار از این پژوهش‌ها استفاده نمودند.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه یک شکاف عمیق بین حوزه دانشگاه و اجرا وجود دارد، گفت: به‌عنوان دو هدف مشترک و اساسی در خصوص ارتباط دانشگاه با صنعت و با جامعه و علوم انسانی می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم.

ساقی تصریح کرد: گردشگری، حوزه فناوری آب و محیط‌زیست از حوزه‌هایی است که تاکنون مورد غفلت واقع‌شده و باید از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای برون‌رفت از مشکلات این حوزه استفاده بیشتر شود.

فرماندار کاشمر بیان کرد: در شبکه دانشگاهیان مقرر است تا بر اساس اولویت‌های تعیین‌شده در خصوص مشکلات و مسائل مرتبط با حوزه شهرستان از ظرفیت جامعه دانشگاهی بر اساس مأموریت‌های هر دانشگاه بهره‌گیری نماییم.

ساقی خاطرنشان کرد: شبکه دانشگاهیان در مرحله اول در قالب یک سازمان مردم‌نهاد ثبت شود و سپس طبق اساس‌نامه و اهداف مشخص فعالیت نماید.

فرماندار کاشمر در پایان عنوان کرد: مرکز آموزش عالی کاشمر باید با استفاده از نظرات سایر اعضا نسبت به تهیه اساس‌نامه اقدام نماید و پیش‌نویس آن برای اعضا ارسال تا در جلسه آینده این اساس‌نامه به شور و مشورت گذاشته شود و با نظر اکثر اعضا تصویب شود.

لازم به ذکر است؛ شهرستان کاشمر دارای پنج مرکز آموزش عالی و دانشگاهی با بیش از چهار هزار دانشجو می‌باشد.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 46