شکارچیان متخلف سه میلیارد ریال به محیط زیست خراسان رضوی خسارت وارد کردند
شکارچیان متخلف سه میلیارد ریال به محیط زیست خراسان رضوی خسارت وارد کردند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: متخلفان شکار و صید در این استان سه میلیارد ریال به محیط زیست خراسان رضوی طی یک ماه اخیر و در جریان سرمای کم سابقه خسارت وارد کردند.

به گزارش اختر شرق و به نقل از ایرنا؛ ابوالفضل شعبانی در این باره عنوان کرد: ۱۷۶ شکارچی غیرمجاز همگام با روزهای برفی، یخبندان و سرما که با سوء استفاده از شرایط جوی اقدام به شکار حیوانات و پرندگان می‌کردند، در خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: از این شکارچیان ۹۲ لاشه پرنده شامل کبک، باقرقره، تیهو، کبوتر وحشی و نیز ۱۴ لاشه شامل ۱۰ راس قوچ و میش و بقیه خرگوش و گراز کشف شد.

شعبانی بیان کرد: همچنین با رصد و پایش ماموران یگان حفاظت استان طی این مدت ۱۹ فقره در زمان شروع به شکار، شناسایی و پیشگیری از وقوع جرم محقق شده است که در این تعداد ۳۲ شکارچی دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه از شکارچیان متخلف تعداد ۵۳ قبضه انواع سلاح شکاری و ۶۵۰ فشنگ کشف و ضبط شده و طبق برآوردهای انجام شده سه میلیارد ریال خسارت به محیط زیست وارد کرده‌اند، تصریح کرد: در طول این مدت کلیه محیط بانان استان خراسان رضوی به حالت آماده باش درآمدند و به صورت شبانه روزی اقدام به حفاظت و صیانت از گونه‌های حیات وحش کرده‌اند.

شعبانی با هشدار به شکارچیان غیرمجاز و برخورد قانونی با آن‌ها، از مردم و طبیعت دوستان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را به شماره همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع‌رسانی کنند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 84