شوراها، اخذ سهم خواف از حقوق دولتی معادن را پیگیر می‌کند
شوراها، اخذ سهم خواف از حقوق دولتی معادن را پیگیر می‌کند

اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای شش‌گانه شهرستان خواف در نشست مشترکی که در شهرداری خواف برگزار شد بر پیگیری اخذ سهم خواف از حقوق دولتی معادن سنگ آهن سنگان خواف تاکید کردند.

به گزارش اختر شرق؛ نشست مشترک اعضای شوراهای اسلامی شهرهای خواف، قاسم آباد، نشتیفان، سلامی و سده، یا عنوان همدلی و وحدت تشکیل شد اما اعضای شورای اسلامی شهر سنگان حضور نداشتند که علت آن، سفر همه اعضای آن شورا به مشهد عنوان شد.

در این نشست صمیمی که معاونان فرماندار خواف و شهرداران خواف و سده نیز حضور داشتند اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای شش‌گانه شهرستان خواف در راستای پیشبرد امور زیربنایی و تجربه گردانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

روسا و اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران هریک گزارشی از عملکرد خود از آغاز فعالیت دوره ششم شوراها به همراه توفیقات و موانع موجود در پیشبرد برنامه‌ها را ارایه کردند.

پیگیری سهم شهرستان خواف از حقوق دولتی معادن سنگ آهن، مشکل آب و شبکه آبرسانی، نشست مشترک با مدیران عامل شرکت‌های صنعتی و معدنی در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی معادن، چهار بانده شدن مسیر مواصلاتی سنگان تا تربت حیدریه، اخذ اعتبارات سفر استاندار سابق به شهرستان، بومی گزینی در اشتغال شرکت‌های صنعتی و معدنی، مدیریت شهری با نشست مشترک با ادارات و شرکت‌های خدمات رسان دولتی همچون آبفا، گاز، مخابرات و برق، استفاده مشترک شهرداری‌ها از ظرفیت‌های لجستیکی همدیگر، تشکیل دبیرخانه و کمیته‌های مشترک، بهره مندی از توان علمی نخبگان، توسعه اماکن و تامین تجهیزات ورزشی، استقرار نمایندگی برخی ادارات در شهرهای تابعه، اجرای طرح‌های مشترک درآمدزا، خرید نیازهای معادن از کسبه و بازار همه نقاط شهرستان، الکترونیکی کردن امور شهرداری‌ها برای ارایه خدمات غیرحضوری، فروش برخی اماکن عمومی توسط ادارات و کمبود نان و نانوایی سهمیه‌ای یا یارانه‌ای از مهم‌ترین خواسته‌های اعضای شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان خواف بود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار خواف نیز به برخی پرسش‌های اعضای شوراها پاسخ داد و عنوان کرد: برنامه نخستین دوره آموزشی شوراهای اسلامی شهرستان خواف و شهرستان‌های همجوار در خواف در حال تدوین است.

حسین اسدی بالفروش گفت: طرح آمایش سرزمینی شهرستان خواف از سوی دانشگاه تهران تدوین شده و نیازسنجی‌هایی صورت گرفته که با همکاری مدیران اجرایی و نهادهای دیگر و شوراهای اسلامی در توسعه زیرساخت‌ها از این طرح استفاده می‌شود.

وی خطاب به مدیران اجرایی تاکید کرد: اگر قولی به شوراهای اسلامی می‌دهند آن را اجرایی کنند و مسئول باید حرف و عملش یکی باشد.

معاون عمرانی فرماندار هم با پاسخگویی به برخی پرسش‌های اعضای شوراهای اسلامی گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و نظام‌مند کردن کمک‌های معادن، برای توسعه زیرساخت‌های شهرستان، بالغ بر هزار میلیارد ریال از این محل هزینه شد و جالب است چون طرح‌ها بصورت امانی اجرا گردید، ۶۸۰ میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه کردها صورت گرفت.

احسان هنرخواه با بیان این مطلب که توسعه زیرساخت‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی و رونق کسب و کار شهرستان در سه طرح مثلت توسعه و معین اقتصادی، طرح شتاب و طرح بنیاد برکت در حال اجراست، اعلام کرد: وصول سهم خواف از حقوق دولتی معادن در حال پیگیری است و قرار است پس از تصویب، ۲۰ درصد از این حقوق به شهرستان تعلق گیرد که در صورت محقق شدن آن، گره‌های بیشری در توسعه زیرساخت‌های شهرستان باز خواهد شد.

در این نشست که به ابتکار و همت شورای شهر و شهرداری خواف برگزار شد پرویز خوجه احراری، غلام یحیی کتابی، گل محمد قادری و منصور مهیج از شورای شهر خواف، مهدی جوانشیری، محمدرضا زنگنه قاسم آبادی، علی زنگنه، محمد جوانشیری قاسم آبادی و تقی زنگنه از شورای شهر قاسم آباد، عبداله خبردار، محمد خوشگوار نشتیفانی و عبدالوهاب شهامت نشتیفانی از شورای شهر نشتیفان، علی اصغر ابراهیم بای سلامی، علی اکبر باقری مقدم سلامی، علیرضا رمضان زاده سلامی و علی اکبر صالحی سلامی از شورای شهر سلامی و علی غلامپور، حمید سلطانی، حسین فلاح و جواد پاکیزه از شورای شهر سده حضور داشتند.

علاوه بر اعضای شورای شهرهای پیش گفته شده، حسین اسدی بالفروش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی، احسان هنرخواه معاون عمرانی فرمانداری خواف، بهرام مقدم نیا شهردار خواف و قربانعلی اسدالهی نخستین شهردار شهر سده در نشست همدلی و وحدت ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرهای شش‌گانه شهرستان خواف شرکت کردند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 71