شهرستان رشتخوار و خواف حتی یک متر هم جاده استاندارد ندارد
شهرستان رشتخوار و خواف حتی یک متر هم جاده استاندارد ندارد

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب جاده‌ها که در نتیجه تردد زیاد کامیون‌ها از سنگ معدن سنگان به شهرهای رشتخوار و تربت حیدریه و دیگر نقاط کشور است علاوه بر افزایش تصادفات جاده‌ای و کشته شدن صدها نفر بر اثر تصادف در این محور، زیر ساخت‌های جاده‌ای تخریب شده و از حالت استاندارد خارج شده است.

اکبر احمدپور در گفتگو با خبرنگار اختر شرق گفت: متاسفانه آب‌بری معادن که هیچ پیش‌بینی‌ای برای آن نشده از مهم‌ترین مسایل موجود این حوزه انتخابیه است که آب معادن از آب‌های موجود کشاورزی تامین می‌شود و با خرید چاه‌های آب، مسیر آب را به سمت معادن هدایت میکنند که این موضوع آسیب جدی به کشاورزی منطقه وارد کرده است.

وی افزود: معادن خسارت‌های زیادی به منابع طبیعی، کشاورزی و دامداری وارد کردند و هیچ تعهدی نیز نسبت به جبران خسارت مردم احساس نمیکنند ولی موظف به پرداخت این خسارت هستند.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نامناسب بودن جاده‌های مواصلاتی در شهرستان خواف و سنگان که مسیر تردد تریلی و کامیون‌هاست که سنگ‌های معدنی را به سایر نقاط کشور منتقل می‌کنند و روزانه تعدادشان به دو هزار دستگاه میرسد آسیب جدی به آسفالت راه‌ها و جاده‌ها وارد میکند با این حال هیچ اقدامی نسبت به اصلاح این جاده‌ها صورت نمی‌گیرد.

احمدپور در پایان خاطرنشان کرد: تخریب جاده‌ها که در نتیجه تردد زیاد کامیون‌هاست میزان تصادفات جاده‌ای را نیز افزایش داده و بیش از صدها نفر طی چند سال اخیر در این جاده‌ها جان خودشان را از دست داده‌اند که یکی از مطالبات مردم این است که مسئولین معدنی نسبت به اصلاح جاده‌ها و دو بانده کردن آن‌ها اقدام اساسی انجام دهند. متاسفانه در شهرستان رشتخوار وخواف حتی یک متر هم جاده استاندارد نداریم.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 84