شهردار گلبهار: شهرداری‌ها فقط متولی حمل و نقل درون شهری‌اند
شهردار گلبهار: شهرداری‌ها فقط متولی حمل و نقل درون شهری‌اند

شهردار گلبهار گفت: بر اساس قانون، شهرداری‌ها در حوزه حمل و نقل برون شهری وظیفه‌ای ندارند و مسئولیت آن بر عهده اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای است.

به گزارش اختر شرق و به نقل از خراسان؛ سید ابوالفضل فاضلی حق پناه خاطرنشان کرد: تا سال ۹۷ شهرداری گلبهار برای مدتی متولی این کار بود که از ابتدای سال ۹۸ شورای همتای استان مجوز شهرداری را برای حمل و نقل بین شهری تمدید نکرد.

وی درباره وضعیت پایانه حمل و نقل برون شهری فعلی، عنوان کرد: این یک ایستگاه سوار موقت برای رفع مشکل شهروندان است که راه اندازی شده و ساخت پایانه در نقطه‌ای دیگر طراحی و برنامه ریزی شده است.

شهردار گلبهار به وضعیت حمل و نقل درون شهری هم اشاره کرد و گفت: به رغم تازه تاسیس بودن شهرداری و حمل و نقل درون شهری، تعداد اتوبوس‌های فعال از دو دستگاه به ۲۰ دستگاه افزایش یافته است.

فاضلی حق پناه بیان کرد: با توجه به گستردگی شهر گلبهار، خطوط اتوبوسرانی به گونه‌ای اصلاح و برنامه ریزی شده است تا تمامی شریان‌های اصلی شهر و نقاط مختلف را پوشش دهد.

وی حذف پول و جایگزینی من کارت را از دیگر برنامه‌های تحول و سامان دهی خدمات اتوبوسرانی گلبهار برشمرد و گفت: برنامه ریزی بر اساس الکترونیکی و جایگزینی من کارت به منظور رفاه حال همشهریان و امکان بهره مندی مشترک با شهر مشهد بوده است.

شهردار گلبهار همچنین با اشاره به بارگذاری حمل و نقل شهری گلبهار بر روی اتوبوس، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۳۵ دستگاه تاکسی در شهر فعال است که به زودی به ۷۰ دستگاه افزایش می‌یابد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 35