شش رشته قنات شهرستان جوین با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال بازسازی شد
شش رشته قنات شهرستان جوین با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال بازسازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: شش رشته قنات شهرستان با اعتباز ۱۰ میلیارد ریال بازسازی و احیا شد.

به گزارش اختر شرق؛ علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین ضمن بازدید از سه قنات مهم شهرستان جوین، گفت: زیربنای اشتغال زایی، آب است و هرگونه کار و فعالیت اقتصادی بستگی به وجود این مایه حیات دارد و باید در نگهداری و احیای آن همه توان و ظرفیت را به طور بهینه به کار گرفت.

قارزی با بیان اینکه در شهرستان جوین بالغ بر ۸۹ رشته قنات فعال موجود است، عنوان کرد: زنده ماندن قنوات از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌طلبد که برای تثبیت وضعیت آن‌ها و جلوگیری در هدررفت و یا نقصان آب مراقبت‌های دائمی صورت بگیرد.

محمد صادقی مسئول آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جوین با اشاره به اینکه شهرستان جوین دارای ۸۹ رشته قنات فعال میباشد که شش رشته آن در اثر سیل سال گذشته کاملا تخریب و با تامین اعتبار انجام شده از محل کمک‌های فنی و اعتباری احیا و مرمت شده است.

صادقی با اشاره به اینکه قنات‌ها از منابع پایدار آب کشاورزی هستند که در سالهای اخیر به سبب کاهش بارندگی و تداوم پدیده خشکسالی دبی آب آن‌ها کم شده است، خاطرنشان کرد: مردم و روستاییان به عنوان مالک اصلی این منابع، ظرفیت مهمی در امر احیا وبروزسازی این منابع هستند که میتوان با تعامل و مشارکت با آن‌ها در اجرا و احیای قنوات گام برداشت.

image_printچاپ مطلب

Visits: 101