شاخص کلی باروری در استان خراسان رضوی ۲.۱ است
شاخص کلی باروری در استان خراسان رضوی ۲.۱ است

مدیر گروه جمعیت، خانواده و بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاخص کلی باروری در استان خراسان رضوی را ۲.۱ عنوان کرد که بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد احمدیان با بیان اینکه شاخص باروری کلی تعداد فرزندانی است که یک مادر در طول دوران باروری به دنیا می آورد اظهار کرد: در حال حاضر شهرستانهای سرخس، تربت جام، تایباد و خواف در خراسان رضوی بالاترین نرخ باروری کلی را دارند.

وی افزود: بر اساس بررسی ها بیشترین شاخص باروری طبق آخرین آمارها متعلق به شهرستان تایباد به میزان ۳.۴ است و کمترین شاخص نرخ باروری کلی در خراسان رضوی به شهرستان درگز با ۱.۷ تعلق دارد.

مدیر گروه جمعیت، خانواده و بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب که نرخ باروری کلی در شهر مشهد ۱.۹ است، عنوان کرد: در پی ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه سال۱۳۹۳، سیاست های جمعیتی وزارت بهداشت منطبق با این سیاست ها، بازنگری و به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد.

مدیر گروه جمعیت، خانواده و بهداشت مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بدین منظور اجرایی سازی این سیاست ها از جمله ارتقا نرخ باروری کلی و پویایی و بالندگی جمعیت  از اولویت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.  

دکتر احمدیان ترویج ازدواج سالم، آموزشهای هنگام ازدواج، آموزش و مشاوره فرزندآوری، حل مشکل ناباروری، پیشگیری از ناباروری و ترویج زایمان طبیعی را از جمله برنامه‌های در حال اجرای دانشگاه در این زمینه دانست.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1