۳ هزار نیشابوری در بهار امسال گواهینامه رانندگی گرفتند
۳ هزار نیشابوری در بهار امسال گواهینامه رانندگی گرفتند

رئیس پلیس راهور نیشابور گفت: سه هزار و ۱۵۷ تن از همشهریان جدید نیشابوری طی سه‌ماهه بهار امسال گواهینامه رانندگی گرفتند.

رئیس پلیس راهور نیشابور گفت: سه هزار و ۱۵۷ تن از همشهریان جدید نیشابوری طی سه‌ماهه بهار امسال گواهینامه رانندگی گرفتند.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ جواد حقدادی در نشست خبری در سالن اجتماعات پلیس راهور نیشابور افزود: طی سه‌ماهه گذشته تعداد نقل‌وانتقال خودرو سه هزار و ۷۷۰ دستگاه و موتور ۲۰۹ دستگاه، تعداد خودرو نو شماره ۴۰۲ دستگاه و تعداد موتور نو شماره ۳۳۹ دستگاه بوده است.

وی اظهار کرد: دستور شدید قضایی برای برخورد با خودروهایی که تکرار تخلف سرعت غیرمجاز بیش از ۱۰ بار در شش‌ماهه، خودروهای دارای سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت بیش از سرعت غیرمجاز، انجام حرکات نمایشی و رفتارهای پرخطر صادرشده است که خودرو آن‌ها پس از صفر شدن مبالغ جرائم، طی کردن دوره آموزشی و اخذ تعهد آزاد می‌شوند.

این مقام مسئول در فرماندهی انتظامی نیشابور بابیان اینکه دغدغه رهبری معظم و سلسله‌مراتب فرماندهی انتظامی شهرستان، کاهش تخلفات ناشی از حوادث رانندگی است، خاطرنشان کرد: هرچند تصادفات را خیلی نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما با سه عامل «آموزش، پیشگیری از جرم و اصلاح رفتار»، «اصلاح هندسی و رفع نقص معابر» و «برخورد با تخلفات و اعمال قانون» می‌شود تخلفات را کاهش داد.

حقدادی با تشکر از رسانه‌های گروهی و آموزش‌وپرورش در ارتقای سطح فرهنگ، گفت: ۱۲ ساعت آموزش ترافیک جزء آموزش‌های ضمن خدمت ۷۰۰ تن از فرهنگیان گنجانده شد.

وی یادآور شد: موافقت اتصال بلوار فضل به بلوار باغرود گرفته‌شده اما به شهرداری مجوز تغییر کاربری زمین‌های اطراف داده نشده است و همین مانعی برای تأمین مالی احداث بلوار شده است و فعلاً مصوب شده است که در آنجا میدانی احداث شود.

حقدادی از نصب چراغ فرماندهی در تقاطع طالقانی با خیابان میثم، اصلاح هندسی ورودی بلوار باغرود به شهرک امام رضا (ع)، فنس کشی وسط بلوار امام رضا (ع) حدفاصل میدان امام رضا (ع) تا بلوار غزالی برای کانالیزه کردن عبور عابران پیاده به‌عنوان برنامه‌های در دست اقدام نام برد.

همچنین فرمانده پلیس‌راه نیشابور گفت: متأسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف در پارسال ۷۰ تن است که در مقایسه با سال ۹۶، ۱۹ تن کاهش داریم. همچنین آمار فوتی‌ها در بهار امسال ۱۸ تن و بهار پارسال ۱۶ تن بوده است که از این میان در سال گذشته ۴۶ تن از کشته‌شدگان مربوط به محور مشهد بوده است.

سرهنگ دوم علی شریفی افزود: ۶۰ درصد حوادث رانندگی محور سبزوار به خاطر واژگونی رخ می‌دهد که بیشترین آسیب دیدگان، کودکان هستند و ۷۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: نیشابور با هزار و ۴۶۰ کیلومتر راه روستایی بعد از مشهد بیشترین راه روستایی را دارد و بیشترین تردد در محور بلهرات است که زیرساخت روستایی دارد اما جاده بین‌شهری نیشابور- تربت‌حیدریه است.

این مقام مسئول در فرماندهی انتظامی نیشابور بابیان اینکه به خاطر نگرانی از جان راکبان موتورسیکلت، مجبور به برخورد با رانندگان فاقد کلاه هستیم چه کارگر و چه کشاورز، خاطرنشان کرد: زیرگذرهای محدود جاده‌های روستایی به محور مشهد به‌عنوان مسیل تعریف‌شده و راهداری قائل به آسفالت آن‌ها نیست.

شریفی با اشاره به اینکه بیشترین زمان تصادفات جاده‌ای نیشابور بین ساعات ۱۶ تا ۲۰ است، اضافه کرد: روزهای تعطیل در محورهای بوژان و باغرود طرح‌های ترافیکی و برخورد با افراد معلوم‌الحال و تست گرفتن اعتیاد و الکل داریم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 44