سنگان خواف به پایگاه بزرگ معدنی در کشور تبدیل‌شده است
سنگان خواف به پایگاه بزرگ معدنی در کشور تبدیل‌شده است

رئیس‌جمهوری گفت: کارگران و مهندسان کار بزرگی در سنگان خواف انجام دادند و این منطقه به پایگاه بزرگ معدنی در کشور تبدیل‌شده که برای همه مایه افتخار است و امیدواریم طرح کنسانتره جدید نیز در این منطقه آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش اختر شرق؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در چارچوب ارتباط ویدئوکنفرانس آغاز بهره‌برداری دو واحد بزرگ صنعتی و معدنی در منطقه سنگان شهرستان خواف واقع در جنب شرقی خراسان رضوی اظهار کرد: این افتتاحیه نتیجه تلاش و فعالیت همگی برادران شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر است و خوشحالیم امروز این افتتاح مهم در خراسان رضوی و منطقه خواف تحقق می‌یابد.

وی افزود: برای ما مهم است امسال، سالی پرکار و پرشتاب برای همه مسئولان و کارگران باشد. امسال سال رونق تولید و تولید ملی نیست بلکه امسال «سال جهش تولید» است لذا باید همه توان خود را بکار بریم و حرکت را به‌گونه‌ای پیش‌بریم که سال پرافتخاری برای ملت داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در منطقه سنگان شهرستان مرزی خواف گفت: مبلغ پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح‌های صنعتی و معدنی که امروز در کشور بهره‌برداری شدند مربوط به طرح‌های اجراشده در شهرستان خواف این استان است.

علیرضا زرم حسینی به دیگر تحولات نویدبخش اقتصادی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ظرف ۱۱ ماه گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادرشده و در همین مدت میزان بیکاری استان به ۸.۳ درصد رسیده که ۲.۵ درصد از میزان متوسط کشوری شاخص بیکاری پایین‌تر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین پارسال تفاهم‌نامه‌های اجرایی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در خراسان رضوی امضاشده که نسبت به مدت مشابه ۳۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1