سند سازگاری با کم‌آبی استان در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی به تصویب رسیده است/ رئیس امور منابع آب کاشمر معرفی شد
سند سازگاری با کم‌آبی استان در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی به تصویب رسیده است/ رئیس امور منابع آب کاشمر معرفی شد

با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی صبح امروز رئیس امور منابع آب شهرستان کاشمر در محل فرمانداری معرفی شد.

به گزارش اختر شرق؛ مسلم ساقی فرماندار شهرستان کاشمر در نشست با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: در خصوص مشکلات آبی واحدهای صنعتی و بخش کشاورزی باید تا جایی که نیاز است با انعطاف و تعامل بیشتر برخورد شود تا این مشکل مرتفع گردد.

وی بابیان اینکه یکی از مباحث اصلی امروز ما بحث آب است گفت: درزمینهٔ مدیریت بحران علی‌رغم اینکه اقدامات خوبی در خصوص آبخیزداری و دفع آب‌های سطحی انجام‌شده، نیازمند کار بیشتر و انجام اقدامات زیرساختی و زیربنایی در این حوزه هستیم تا در مواقع بحرانی نگرانی کمتری از بروز حوادث و خسارات جبران‌ناپذیر داشته باشیم.

فرماندار کاشمر گفت: باید برخورد با متخلفین و متجاوزین به حریم رودخانه‌ها و ساخت‌وسازهایی که در مسیل سیلاب انجام‌شده با جدیت بیشتر پیگیری شود.

محمد اعلایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی اظهار کرد: سند سازگاری با کم‌آبی استان تهیه و تدوین و در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برش‌های استانی سند سازگاری با کم‌آبی ابلاغ‌شده است، عنوان کرد: باید در جلسه کارگروه سازگاری با کم‌آبی شهرستان بر اساس زمان تعیین‌شده در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، آب شرب روستایی، خدمات مدون شود و مهم‌ترین شاخصه این سند این است که باید چاه‌های آب مجهز به کنتور هوشمند باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در شرایط سختی که مردم با آن مواجه هستند باید تا جایی که می‌توانیم به مردم کمک کنیم تا مشکلات انحا کمتر شود.

محمد علایی عنوان کرد: در شهرستان محدودیت‌ها و مشکلات حوزه آبی و نقاط آسیب‌پذیر در مواقع سیلاب باید شناسایی شود تا باکارهای کوتاه‌مدت بتوانیم از خسارات جبران‌ناپذیر در مواقع بحرانی جلوگیری نماییم.

وی خاطرنشان کرد: باید باکار کارشناسی و بررسی وضعیت موجود شهرستان مشکل آب موردنیاز شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی و صنعتی حل شود.

در این نشست ضمن معرفی حسین حکمتی فر به‌عنوان رئیس امور منابع آب کاشمر از زحمات چندین ساله حسین باباغیبی که به مقام بازنشستگی نائل گردیده است تقدیر و تشکر شد.

مدیران شهرستان تا زمانی که قوانین نشکند در رفع موانع و مشکلات فراروی واحدهای تولیدی تلاش نمایند.

فرماندار شهرستان کاشمر بابیان اینکه یکی از آسیب‌هایی که در حوزه تولید و سرمایه‌گذاری با آن مواجه هستیم عدم آگاهی از قوانین موجود است که باید در نشست‌هایی با مدیران شهرستان آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها با مدیران واحدهای تولیدی بازگو شود تا مشکلات فراروی این واحدها کاهش پیدا کند.

مسلم ساقی راه‌اندازی کلینیک کسب‌وکار را از اقدامات مثبت در راستای شناسایی و ارائه راه‌حل مناسب برای رفع موانع و مشکلات تولید برشمرد.

مسعود مهدی زاده مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در این نشست افزود تلاش مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی آن است تا کار مردم به‌درستی و به‌موقع انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در راستای رفع موانع تولید و کاهش آسیب‌های موجود کلینیک صنعت باهدف عارضه‌یابی و ارائه مشاوره به تولیدگران راه‌اندازی شده است.

مهدی زاده خاطرنشان کرد در کلینیک صنعت با حضور متخصصین و مشاورین پس از عارضه‌یابی مشکلات واحدهای تولیدی در مرحله اول مشاوره‌های به‌صورت رایگان به تولیدکنندگان و فعالان صنعتی ارائه می‌گردد.

مهدی امینی مسئول شهرک صنعتی کاشمر بابیان اینکه ۳۵ واحد صنعتی تولیدی در شهرک صنعتی کاشمر فعال است عنوان داشت از ابتدای سال با استفاده از نظرات و مشاوره‌های کلینیک صنعت ۹ واحد راه‌اندازی شده که شش واحد راه‌اندازی مجدد و سه واحد جدید را ه اندازی شده است.

مسئول شهرک صنعتی کاشمر گفت: شش واحد تولیدی عارضه‌یابی شده است و در هفته آتی با حضور کارشناسان کلینیک صنعت در جهت رفع مشکلات این واحدها که غیرفعال و یا با ظرفیت کم در حال فعالیت هستند تصمیم‌گیری و اقدامات مشاوره‌ای انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه مدیران واحدهای تولیدی به بیان مشکلات پرداختند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 6