سفر نماینده رئیس جمهور به شهرستان سبزوار/ اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در استان
سفر نماینده رئیس جمهور به شهرستان سبزوار/ اختصاص پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در استان

وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ یکی از محورهای تحقق شعار سال سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، صنایع تبدیلی و فرآوری است.

به گزارش اختر شرق؛ سید جواد ساداتی نژاد در سفر به شهرستان سبزوار در نشست با نخبگان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، فعالان اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی سبزوار حضور یافت و با آن‌ها دیدار و گفتگو کرد.

ساداتی نژاد در این نشست با بیان اینکه عمده این اعتبارات در بخش‌های مرمت قنوات، سامانه‌های آبیاری نوین، آب و خاک و آبخیزداری، احداث استخر و انتقال آب و کشت گیاهان دارویی هزینه می‌شود، اظهار کرد: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم، عدالت محوری و مردمی بودن است و با توجه به اینکه بخش کشاورزی یکی از مردمی‌ترین بخش‌ها است توجه ویژه‌ای به آن شده است.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: با توجه به اقلیم استان خراسان رضوی و اهمیت منابع آبی بخش کشاورزی، با جذب این اعتبارات تحول بزرگی در بخش کشاورزی استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبار اختصاص یافته به بخش کشاورزی خراسان رضوی، شش هزار میلیارد ریال آن در حوزه قنوات، پنج هزار میلیارد ریال برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین، سه هزار میلیارد ریال در حوزه آب و خاک و طرح‌های آبخیزداری و مابقی در سایر بخش‌های کشاورزی صرف می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات صنایع تبدیلی وفرآوری بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: یکی از محورهای تحقق شعار سال سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، صنایع تبدیلی و فرآوری است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع فرآوری ارزش افزوده ایجاد می‌کند، اظهار کرد: از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت می‌شود که پای کار آیند.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: ارتقای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی نقش مهمی تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین دارد که در این راستا از محل اعتبارات دیده شده سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی ۵۰۰ میلیارد ریال دیده شده است.

ساداتی‌نژاد با اشاره به اینکه خراسان رضوی یکی از قطب‌های تولیدی گیاهان دارویی کشور است توسعه کشت این گیاهان در کنار زنجیرهای تولید و با ظرفیت شرکت‌های دانش بینان پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم نیمه خشک در خراسان رضوی و اهمیت مرمت و بهسازی قنوات در تامین پایدار منابع آب بخش کشاوری حدود چهار هزار میلیارد ریال اعتبار دیده شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 64