سفر منصوری رئیس هیات مدیره بنیاد علوی کشور به روستاهایی بخش جنگل دهستان شعبه شامل روستا فیض آباد، شعبه، حقناباد و…
سفر منصوری رئیس هیات مدیره بنیاد علوی کشور به روستاهایی بخش جنگل دهستان شعبه شامل روستا فیض آباد، شعبه، حقناباد و…

سفر منصوری رئیس هیات مدیره بنیاد علوی کشور به روستاهایی بخش جنگل دهستان شعبه شامل روستا فیض آباد، شعبه، حقناباد و… به همراه رسولیان معاون استانداری خراسان رضوی فرماندار و امام جمعه رشتخوار برای رفع محرومیت از طریق امضای تفاهمنامه بنیاد علوی برای عمران و آبادانی روستاهای محروم رشتخوار طی سه سال آینده صورت گرفت.

به گزارش اختر شرق؛ منصوری مدیر عامل بنیاد علوی  در دیدار با مردم شعبه با تقدیر از استقبال گرم مردم بخش جنگل  با بیان اینکه  بنیاد مستضعفان در خدمت محرومان و مستضعفان است، عنوان کرد: هر تلاشی در هر بخشی از بنیاد مستضعفان انجام می‌گیرد باید با نیت کمک به طبقه مستضعف جامعه باشد.

وی گفت: اگر بنیاد فعالیت اقتصادی انجام می‌دهد؛ بدین معنا نیست که این بخش باید فارغ از مشکلات و مسائل مستضعفان باشد بلکه تقویت بخش اقتصادی باید در راستای تقویت بازوی اجتماعی بنیاد و درنتیجه کمک رسانی بهتر به محرومان باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در رفع نواقص و ترویج الگوی طرح پیشرفت و آبادانی مناطق روستایی محروم کشور گفت: در بنیاد مستضعفان توجه به گسترش طرح‌های پیشرفت و آبادانی افزایش می‌یابد و بنیاد باید علم گروه‌های جهادی در کشور را بدست گیرد.

وی گفت طی سه سال آینده این بنیاد با اولویت بندی طرح های اقتصادی خود را برای رفع محرومیت، فقر زدایی و عمران و آبادانی روستاهای محروم طراحی کرده و به پیش خواهد برد.

بخش جنگل دارد ۱۹ روستاست که عواملی چون فقر، بیکاری، مشکلات اقتصادی و اجتماعی دامن گیری این مردم شده و زندگی را با سختی می گذرانند.

بخش جنگل علیرغم دارای بودن باغ های پسته و مزارع گندم و تعدادی چاه موتور کشاورزی ‌که در حصار تعدادی از سرمایه داران غیر بومی است متاسفانه مردمش اکثرا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و بنیاد علوی کشور و برکت و مستضعفان با اجرای طرح های اقتصادی علاوه بر ایجاد ماندگاری مردم در مناطق روستایی باعث ایجاد اشتغال، عمران وابادی مناطق و افزایش امید به زندگی جوانان در روستاها خواهد شد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 24