سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خراسان رضوی/ امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین ۵ هزار واحد مسکونی و ایجاد ۳ هزار شغل برای ایثارگران
سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان خراسان رضوی/ امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین ۵ هزار واحد مسکونی و ایجاد ۳ هزار شغل برای ایثارگران

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین پنج هزار واحد مسکونی و ایجاد سه هزار شغل برای ایثارگران و تفاهم‌نامه ساماندهی گلزارهای مطهر شهدای استان خراسان رضوی به این استان سفر کرد.

به گزارش اختر شرق؛ مهندس سعید اوحدی در ابتدای حضور در استان خراسان رضوی با حضور در گلزار مطهر بهشت رضا (ع) شهر مشهد نسبت به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین پس از حضور در حرم مطهر رضوی (ع) و زیارت هشتمین امام شیعیان، با آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان اینکه سفر به استان خراسان رضوی بیست و سومین سفر از سفرهای استانی است که به صورت هفتگی انجام می‌شود، گفت: هدف اصلی این سفر امضای دو تفاهم‌نامه با موضوعات تأمین زمین برای مسکن ۵ هزار نفر از ایثارگران استان، تأمین سه هزار شغل برای ایثارگران خراسان رضوی و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا است.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در این سفر مجموعه اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به انجام مطالعاتی در مورد زمینه‌های فعالیت در استان خراسان رضوی می‌پردازند که یکی از این موارد تأسیس یک زائرسرای بزرگ برای اسکان و برگزاری اردوهای ویژه ایثارگران خواهد بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ادامه یافتن سفرهای استانی گفت: در صدد هستیم در ایام دهه مبارک فجر به صورت نمادین اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های امضا شده در ۲۲ استان را اعلام کنیم. البته در حال حاضر در تعدادی از استان‌ها عملیات اجرایی تفاهم‌نامه‌ها آغاز شده است و کمیته‌های مشترکی متشکل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری کارهای نظارت بر این پروژه‌ها را بر عهده دارند.

اوحدی همچنین در خصوص آخرین شرایط شهدای سلامت گفت: در حال حاضر جلسات کمیته ملی و کمیته‌های استانی به منظور بررسی پرونده این شهدا به صورت مستمر برگزار می‌شود و تاکنون ۶۰ پرونده از ۱۳۰ پرونده بررسی شده از سوی کمیته‌های استانی در اختیار کمیته ملی قرار گرفته است که مصادیق شهادت مربوط به ۴۰ پرونده تأیید شده است. امروز نیز دکتر نهاوندیان معاون محترم اقتصادی رئیس جمهور جلسه‌ای را با ستاد کرونا و وزرای مربوط به این حوزه برگزار می‌کنند که یکی از موضوعات این جلسه تسریع در رسیدگی به شرایط این شهدای گرانقدر است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه برنامه‌های خود با حضور در منازل خانواده معظم شهید «مهدی شمقدری»، آزاده سرافراز «محسن رافتی سخنگو» و جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «سید محمد قریشی» با آنان دیدار و از نزدیک گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدارها ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: توفیق بزرگی نصیب ما شده است که از برکت وجود خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بهره‌مند می‌شویم و امیدوارم دعای خیر این عزیزان در مسیر خدمت و مسیر زندگی پشتیبان ما باشد.

اوحدی همچنین با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان نیشابور از جمله خانواده معظم شهید «غلامرضا باخدا»، خانواده معظم شهید «حسن ابوالفضلی»، جانباز و آزاده سرافراز «علی محسن آبادی» و جانباز گرانقدر ۷۰ درصد «محمد اکبری» و خانواده‌های معظم شهدای منا، شهیدان «محسن کمیلی مقدم»، «عباس علی آبادی»، «عبدالصمد خانگی»، «حسین شیخانی»، «مرادعلی انجیدنی» و «عبدالله حصاری» دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه با گرامی داشت یاد شهدای منا گفت: فاجعه منا اتفاق بسیار تلخ و دردناکی بود و بیشترین تعداد شهدای این فاجعه از شهرستان نیشابور بودند. فاجعه منا با گذشت حدود شش سال همچنان تلخ‌ترین حادثه‌ای است که در زندگی تجربه کرده‌ایم. شهدای منا در کمال و در بهترین حالات انسانی به شهادت رسیدند و در لباس احرام و در جایگاه مهمان خدا به مقام والای شهادت دست یافتند.

وی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای وظایف خود و عمل کردن به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فاجعه منا نباید فراموش شود» در سال جاری نسبت به برگزاری کنگره ملی شهدای منا اقدام کرد. همچنین از شورای فرهنگ عمومی درخواست کرده‌ایم تا روز دوم مهر با نام روز بزرگداشت شهدای منا نامگذاری شود.

اوحدی تصریح کرد: شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی به این موضوع اشاره کرده‌اند که شهدا پیش از شهادت به مقام شهادت نائل می‌شوند. تا امروز به دیدار هر کدام از خانواده‌های معظم شهدا مفتخر شده‌ام و این نکته را از همه این عزیزان شنیده‌ام که حالات شهید پیش از شهادت کاملاً دگرگون شده بوده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه مسیر بشارت شهدا و رسیدن به کمال توسط خانواده‌های آنان مهیا می‌شود افزود: اولین افرادی که مورد شفاعت شهدا قرار می‌گیرند والدین، همسر و فرزندان هستند. مزارهای مطهر شهدا نیز قطعه‌ای از بهشت روی زمین هستند و ما با افتخار به زیارت این مزارها می‌رویم.

معاون رئیس جمهور با حضور در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأمین زمین پنج هزار واحد مسکونی و ایجاد سه هزار شغل برای ایثارگران خراسان رضوی و تفاهم‌نامه ساماندهی گلزارهای مطهر این استان در استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت مدیریت جهادی، عنوان کرد: جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران افرادی هستند که الگوها و نمادهای جهاد و ایثار به شمار می‌روند و در مسیر خدمت‌رسانی به این عزیزان باید از مدیریت جهادی بهره برد.

وی افزود: استان خراسان جنوبی نخستین استانی بود که توفیق حضور در آن نصیب ما شد و با همراهی مهندس معتمدیان موضوع مسکن ایثارگران استان خراسان جنوبی به طور کامل حل شد و گام‌های خوبی نیز در مورد مسئله اشتغال ایثارگران برداشته شد. خوشبختانه شاهد حضور ایشان در استان خراسان رضوی هستیم و با پیگیری ایشان تفاهم‌نامه‌های اشتغال و مسکن در این استان نیز به امضا می‌رسد.

اوحدی با بیان اینکه تا امروز تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین برای ۶۷ هزار مسکن ایثارگران در استان‌ها به امضا رسیده است افزود: مهم‌ترین موضوع در جامعه ایثارگری مسئله اشتغال است و در این زمینه نیز باید از نهایت توان و ظرفیت تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌ها استفاده کرد تا ایثارگران ما دغدغه اشتغال فرزندان خود را نداشته باشند. خوشبختانه تا پیش از پایان سال جاری آزمون اختصاصی فرزندان ایثارگران برگزار می‌شود و امیدواریم شاهد گام‌های خوبی برای حل این مشکل تا پایان دولت دوازدهم باشیم. در تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ نیز شاهد اتفاقات خوبی بودیم و بودجه‌ای منطقی، عملیاتی و مبتنی بر واقعیت‌های جامعه ایثارگری است که یکی از نکات در نظر گرفته شده در آن ۷۰ هزار فقره وام مسکن ایثارگری است.

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه ضمن خوش‌آمد گویی به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و هیئت همراه، گفت: مهندس اوحدی از زمان حضور در بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات خوبی را در زمینه خدمات‌رسانی به ایثارگران انجام داده‌اند و بخشی از دغدغه‌های خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برطرف شده است.

استاندار خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع مسکن و اشتغال از مسائل مهم ایثارگران است و با نگاه خوب مهندس اوحدی اقدامات خوبی در این حوزه‌ها صورت گرفته است و امیدواریم با همراهی تمام دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود شاهد سرعت عمل در اجرای این تفاهم‌نامه‌ها باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 29