سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی: ثبت نام نهایی ۵۶۵۲ نفر در انتخابات شوراهای روستا طی پنج روز از آغاز مهلت نام‌نویسی
سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی: ثبت نام نهایی ۵۶۵۲ نفر در انتخابات شوراهای روستا طی پنج روز از آغاز مهلت نام‌نویسی

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام نهایی ۵۶۵۲ نفر در انتخابات شورای روستا طی پنج روز از آغاز مهلت نام‌نویسی تاکنون خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدعلی نبی‌پور با بیان این مطلب اظهار کرد: از این تعداد ۵۳۸ نفر در روز اول، ۱۱۰۶ نفر در روز دوم، ۱۴۷۵ نفر در روز سوم، ۱۷۵۶ طی روز چهارم و ۷۷۷ نفر در روز پنجم ثبت نام کردند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از مجموع داوطلبان ۵۳۶۵ نفر مرد و ۲۸۷ نفر زن و ۸۱۲ نفر ایثارگر هستند.

نبی‌پور به تحلیل وضعیت تحصیلی داوطلبان پرداخت و گفت: بیشترین تعداد داوطلبان دارای تحصیلات ابتدایی با جمعیت ۲۹۸۹ نفر و کمترین دارای تحصیلات دکتری به تعداد ۵ نفر می‌باشند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۹۰۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان کشاورز و ۲۳۳۶ نفر دارای شغل آزاد می‌باشند که نسبت به سایر مشاغل در اولویت تعدادی قرار دارند، اعلام کرد: از این تعداد داوطلب بیشترین تعداد دارای رده‌ی سنی ۴۱ تا ۴۵ سال با تعداد ۹۹۷ نفر می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در شوراهای اسلامی دوره‌های گذشته هستند، عنوان کرد: ۳۶۷۸ نفر نیز برای اولین بار در انتخابات حضور می‌یابند.

لازم به ذکر است؛ روستاهای دارای حدنصاب حداقل داوطلب برای برگزاری انتخابات این دوره از شوراها ۴۵۲ روستا و تعداد روستاهای فاقد حدنصاب از حیث تعداد، ۲۱۳۴ روستا و مجموع روستاهای استان ۲۵۸۶ عدد است.

image_printچاپ مطلب

Views: 72