سرقت میلیاردی از خانه یک بیمار در مشهد
سرقت میلیاردی از خانه یک بیمار در مشهد

فرمانده ارشد انتظامی استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با سوء‌استفاده از موقعیت کاری خود اقدام به سرقت طلا و وجوه نقد به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از خانه یک بیمار کرده بود.

به گزارش اختر شرق؛ سرتیپ  محمد کاظم تقوی ‌در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مقدار قابل توجهی طلا،‌ وجه نقد و … از گاوصندوق خانه مسکونی اش دستورات لازم برای پی گیری سریع پرونده صادر شد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی در مشهد وارد عمل شدند وبررسی های اولیه آنها حاکی از آن بود که سرقت از خانه مسکونی بدون  هیچگونه آثار تخریب برروی قفل و بدنه گاوصندوق اتفاق افتاده است و این موضوع فرضیه سرقت توسط فردی که به  محل رفت و آمد و آشنایی کامل داشته است را قوت بخشید.

سردار تقوی گفت: تحقیقات بعدی پلیس  قطعات پازل پی گیری پرونده را یکی پس از دیگری پشت سرهم قرار داد و با توجه به بیماری همسر شاکی  مشخص شد اقوام و آشنایان رفت و آمد چندانی با این خانواده نداشته اند و از سوی دیگر صاحب خانه  برای انجام کار های خانه و پرستاری همسر بیمارش، دو کارگر نظافتی و یک پرستار استخدام کرده  که این افراد به خانه مذکور  در رفت و آمد بوده اند. 

این مقام انتظامی افزود: دو کارگر و پرستار خانه به عنوان مظنون به پلیس آگاهی هدایت و تحقیقات از آنها آغاز شد اما اظهارات این افراد نیز گره ای از حل مشکل باز نکرد. 

 سرتیپ تقوی خاطر نشان کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی با دقت نظر بیشتری تحقیقات خود را ادامه دادند و بررسی های علمی آنها نشان داد شاکی در اتاق همسرش یک دسته کلید از تمامی قفل ها وگاو صندوق مخفی کرده و  پرستار هر روز ۱۲ ساعت در اتاق  مذکور به سر می برده  است. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:‌ بررسی های کارشناسان با زیر نظر گرفتن فرد مظنون در حالی ادامه یافت که برای همسر خود یک خودروی سواری خریده بود وبا تحقیقات تکمیلی از این فرد، او نتوانست به پراکنده گویی های خود ادامه دهد و اعتراف کرد با مشاهده  دسته کلید وسوسه شده و اقدام به سرقت ده میلیارد ریال طلاجات و وجوه نقد از داخل گاو صندوق کرده است.

سرتیپ تقوی با اعلام اینکه متهم به دادسرا معرفی  و بنا به احکام صادره قضایی روانه زندان شد به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی جا و دسترسی افراد به کلید های ساختمان و اسناد و مدارک پرهیز کنند و به خصوص افرادی که در خانه خود وسایل با ارزش و گران قیمت دارند نسبت به نصب دوربین های کنترلی و تجهیزات بازدارنده از سرقت ها توجه بیشتری داشته باشند.

خبرنگار: سید یونس ریحانی شرق

image_printچاپ مطلب

Visits: 6