ساماندهی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی؛ یکی از محورهای اصلی فعالیت در آموزش‌وپرورش استان
ساماندهی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی؛ یکی از محورهای اصلی فعالیت در آموزش‌وپرورش استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: ساماندهی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی یکی از محورهای اصلی فعالیت در آموزش‌وپرورش استان است.

به گزارش اختر شرق؛ قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: امروز بحث «مدیریت زمان» در سیستم‌های اداری و اجرایی به‌عنوان فرآیندی برای کنترل آگاهانه بر روی زمان است و اگر این اتفاق به‌درستی مدیریت و اجرا شود اثربخشی و کارآمدی سازمان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها گاهی دچار مشکلاتی درزمینهٔ مدیریت زمان می‌شوند اما اصلی‌ترین مواردی که منجر به این اتفاق می‌گردد شامل هدف‌گذاری واقعی، ضعف در تصمیم‌گیری، عدم توانایی در اولویت‌بندی برنامه‌ها، ضعف در تفویض اختیار، ضعف در مهارت حل مسئله و ضعف در توانایی نه گفتن است و مدیران سازمان‌ها باید برای غلبه بر این نقاط ضعف چاره‌ای بیندیشند.

خدابنده تصریح کرد: تقویت تمرکز بر روی یک فعالیت، پرهیز از تکثرگرایی در برنامه‌ها و اقدامات، برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای فعالیت‌ها، زمان‌بندی مناسب کارها و گروه‌بندی کردن وظایف سازمانی می‌تواند نقش مهمی در مدیریت زمان در سازمان‌ها داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی فعالیت در آموزش‌وپرورش ساماندهی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی است که خوشبختانه در اداره ناحیه چهار این موضوع به‌خوبی مدیریت‌شده و اقدامات صورت گرفته می‌تواند الگویی برای سایر ادارات باشد.

وی عنوان کرد: لازم است تصمیم گیران حوزه تعلیم و تربیت در استان ورود جدی درزمینهٔ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشند و با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات مؤثر و کارکردی را در این بخش اجرایی کنند.

خدابنده افزود: یکی از مسیرهایی که می‌تواند به ما درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند زمینه‌سازی افزایش گرایش دانش آموزان به سمت فعالیت‌های قرآنی، پرورشی و ورزشی است، توجه به افزایش مشارکت دانش آموزان در برنامه‌هایی مانند مسابقات قرآن، عترت و نماز و فرهنگی و هنری و اهتمام داشتن به اجرای طرح‌های تربیت‌بدنی وزارت آموزش‌وپرورش مانند حیاط پویا، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و ساخت سالن‌های ورزشی کوچک در فضای مدارس هست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تأکید کرد: توجه به‌سلامت جسمی و روانی همکاران فرهنگی نیز باید در برنامه‌های اجرایی ادارات به‌عنوان یک اولویت مهم ‌قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط خاصی که آموزش‌وپرورش ناحیه چهار مشهد دارد بحث توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در این ناحیه باید با در نظر گرفتن اقتضائات و محدودیت‌های موجود در این حوزه پیگیری شود.

خدابنده خاطرنشان کرد: امروز توزیع جنسیتی و سنواتی کارکنان آموزش‌وپرورش به یک‌ چالش تبدیل‌شده است اما در اداراتی مانند ناحیه چهار این معضل جدی‌تر است، اگرچه پایه این مشکل از سال‌های دور در آموزش‌وپرورش ایجادشده اما به‌هرحال به‌عنوان مدیران مجموعه امروز‌ وظیفه‌داریم با ساماندهی صحیح نیروی انسانی برای این معضل چاره‌اندیشی جدی داشته باشیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در پایان گفت: اگرچه مشارکت مردم در امر تعلیم و تربیت را به‌عنوان یک اصل مهم و راهبردی در پیشبرد اهداف آموزش‌وپرورش می‌دانیم اما درزمینهٔ اعطای مجوز برای تأسیس مدارس غیردولتی باید رویکرد تعاملی را در کنار بررسی دقیق شرایط و نیازسنجی مناسب قرار دهیم تا مشکلی برای فعالیت این مدارس در نواحی مشهد وجود نداشته باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1