ساخت مسکن در حاشیه شهر مشهد را آغاز می‌کنیم
ساخت مسکن در حاشیه شهر مشهد را آغاز می‌کنیم

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان در کشور ۱۵ منطقه هدف را با توجه به الگوی خوبی که در جنوب کرمان و در منطقه قلعه گنج با پیشنهاد آقای رزم‌حسینی انجام داد، در دستور کار قرار داده است.

به گزارش اختر شرق؛ سید پرویز فتاح در حاشیه دیدار با علیرضا رزم‌حسینی در همین راستا افزود: با گذشت چند سال از اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج، به دستاوردهایی از آن رسیده‌ایم لذا این الگو را می‌خواهیم در ۱۵ نقطه کشور توسعه بدهیم که تا سال آینده به ۳۱ نقطه خواهد رسید.

وی ادامه داد: در استان خراسان رضوی هم با نظر مسئولین استان یکی از مناطق را انتخاب خواهیم کرد. البته بنیاد جای دولت را نمی‌گیرد؛ بلکه در کنار دولت و مکمل دولت خواهد بود.

فتاح گفت: اساس کار ما این نیست که بنیاد به یک منطقه رفته و در آنجا ماندگار شود؛ بلکه از این طرح‌ها خارج خواهد شد تا مردم و سرمایه‌گذاران محلی باقی بمانند.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: از جائیکه رهبر معظم انقلاب بر روی حاشیه شهر مشهد حساسیت دارند، و همه مسئولان استان هم در این خصوص همدلند، بنیاد مستضعفان هم برای ساخت مسکن در این مناطق که استاندار آن را مطرح کردند اعلام آمادگی کرد که مشارکت کند. البته این طرح باید از نظر اضلاع، زمانبندی و میزان آورده معلوم شود.

وی در پایان گفت: این که بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج وارد شود ایده آقای رزم‌حسینی بود و خوشحالم که ایشان در خراسان رضوی هم الگوی اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این دیدار با اشاره به تعمیم الگوی قلعه گنج در سراسر کشور به عنوان یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه گفت: بنیاد مستضعفان موافقت کرد که ظرف یک ماه آینده یک منطقه را در استان انتخاب کرده و الگوی قلعه گنج را در استان انجام بدهد.

وی افزود: در استان تعداد ۲۱۷ موسسه و شرکت تحت عنوان معین اقتصاد مقاومتی مشغول انجام وظیفه خود در نقاط مختلف هستند. بهرحال بنیاد مستضعفان در شهرستان قلعه گنج کرمان توانمندسازی خوبی را شروع کرد و کارنامه بسیار درخشانی دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: بنیاد مستضعفان موسسات اقتصادی در استان دارد که در این دیدار آقای فتاح اشاره کردند احتمال گسترش و توسعه آن‌ها هم وجود دارد.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حاشیه شهر مشهد ۶۶ محله وجود دارد که برای ساماندهی آن‌ها دفاتر تسهیلگری ایجاد و اقداماتی را در جهت ساماندهی این محلات انجام می‌دهند. در این راستا بررسی کردیم که بنیاد چطور می‌تواند در این منطقه وارد شود.

وی گفت:  قرار شد زمین‌هایی که در اطراف حرم مطهر برای زائرین پیش‌بینی شده است، با مدیریت واحد بنیاد مستضعفان یا کمیته امداد برای محرومینی که علاقمند به زیارت هستند احداث شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 7