زمینه جذب حجم قابل‌توجهی سرمایه‌گذاری در صورت تصویب لایحه منطقه «آزاد» سرخس فراهم است
زمینه جذب حجم قابل‌توجهی سرمایه‌گذاری در صورت تصویب لایحه منطقه «آزاد» سرخس فراهم است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در صورت تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد با تصویب مجلس شورای اسلامی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خراسان رضوی سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را جذب خواهد کرد.

به گزارش اختر شرق؛ علی رسولیان در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس که با حضور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی انجام گرفت، اظهار کرد: به برکت همدلی و همگرایی ارکان حاکمیت در خراسان رضوی، عزم جدی برای حمایت از سرمایه‌گذاری در استان ایجادشده است که باعث شده موفق‌ترین استان در کاهش نرخ بیکاری باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به علاقه‌مندی فعالان اقتصادی افغانستانی برای سرمایه‌گذاری در استان افزود: یکی از بهترین مناطقی که می‌تواند محلی مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد، منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون است.

رسولیان با تأکید برجذب حجم قابل‌توجهی سرمایه‌گذاری در صورت تصویب لایحه تبدیل سرخس به منطقه آزاد اقتصادی ادامه داد: آستان قدس رضوی هر زیرساختی که در منطقه ویژه اقتصادی سرخس لازم بوده اعم از ریل، انبارهای کالا و مراکز تجاری را فراهم کرده است.

وی ابراز کرد: منطقه ویژه سرخس می‌تواند به یک مرکز فرآوری محصول و دپوی کالا تبدیل شود لذا اگر لایحه منطقه آزاد سرخس به تائید نهایی برسد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهیم توانست سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را جذب کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: تسهیل سرمایه‌گذاری، رفع موانع تولید، صادرات و مشکلات صندوق‌ها و بیمه‌ها ازجمله موضوعات مهم کمیسیون اقتصادی مجلس به شمار می‌‌رود.

الیاس حضرتی افزود‌: در حال حاضر لایحه‌ ایجاد هشت منطقه آزاد و ۹۳ منطقه ویژه بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برای تعیین تکلیف نهایی در حال بررسی است.

وی افزود: در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سیاست ما بر این است که هر جا امکان جذب سرمایه‌گذار و نهایتاً ایجاد اشتغال و صادرات وجود داشته باشد، برای رفع مشکل منطقه موردنظر تلاش خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لایحه تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد را به صحن مجلس شورای اسلامی فرستاده‌ایم و در مجلس هم کمک خواهیم کرد تا در همین دوره شاهد تصویب این لایحه باشیم.

حضرتی با تأکید بر اینکه کشور در بدترین شرایط و فشارهای تحریمی قرار دارد، خاطرنشان کرد: تحلیل دشمن این بود که با این فشار و وابستگی که اقتصاد ایران به نفت دارد، تمام شاخص‌های اقتصادی به هم خواهد ریخت و کشور در عرض چند ماه به ازهم‌پاشیدگی کامل خواهد رسید. این در حالی است که در تولید و صادرات غیرنفتی شاهد رشد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: موضوع سرمایه‌گذاری برای کشور بسیار مهم است، لذا اگر می‌خواهیم تولید و رشد تولید حرکت مثبت خود را ادامه داده و صادرات از یک پشتوانه مطمئنی برخوردار باشد، باید به سرمایه‌گذاری توجه لازم شود.

لازم به ذکر است؛ در این سفر نیم روزه از کارخانه فرآوری برنج، کارخانه کاشی سرامیک، مینی پالایشگاه پترو پاسارگاد، جاده ترانزیت، مرز سرخس و فرودگاه منطقه ویژه سرخس بازدید به عمل آمد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 8