زباله گاه شهر صالح آباد ساماندهی می‌شود
زباله گاه شهر صالح آباد ساماندهی می‌شود

محل دفن زباله شهر صالح آباد یکی از مراکز دفن زباله‌ای است که فاقد مجوز و نیز فاقد استانداردهای لازم یک محل دفن زباله است.

به گزارش اختر شرق؛ درنشستی با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام و شهردار صالح آباد ساماندهی محل دفن زباله شهر صالح آباد مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

محل دفن زباله شهرصالح آباد یکی از مراکز دفن زباله‌ای است که فاقد مجوز و نیز فاقد استانداردهای لازم یک محل دفن زباله است.

بر این اساس با پیگیری‌های متعدد به عمل آمده، شهرداری صالح آباد اقداماتی را در راستای مکان‌یابی محل جدید جهت دفن زباله‌ها انجام داده است که امیدواریم به زودی شاهد ساماندهی این محل باشیم.

همچنین با حضور نماینده اداره منابع طبیعی، شهرداری و اداره محیط زیست نسبت به بازدید میدانی از اراضی پیشنهادی جهت محل جدید دفن زباله شهر صالح آباد اصورت گرفت و سپس در جلسه‌ای با حضور شهردار صالح آباد راهکارهای تسریع در ساماندهی و بهبود وضعیت محل دفن زباله شهر صالح آباد که خواست و مطالبه مردمی نیز مبوده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دفع غیر اصولی پسماندهای شهری و روستائی و رهاسازی آن در طبیعت می‌تواند باعث آلایندگی زیست محیطی و به خطر افتادن بهداشت و سلامت مردم شود.

متاسفانه در بسیاری از شهرها و روستاها مدیریت اصولی پسماندها به دلایل مختلف از جمله کمبود منابع اعتباری و امکانات، به درستی صورت نمی‌پذیرد و درنتیجه این موضوع به چالشی مهم برای مدیریت شهری و روستائی و تهدیدی برای بهداشت و سلامت شهروندان تبدیل شده است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 18