ریزش قنات در حال لایروبی روستای یخک در تربت جام جان ۲ نفر را گرفت + گزارش تصویری
ریزش قنات در حال لایروبی روستای یخک در تربت جام جان ۲ نفر را گرفت + گزارش تصویری

قنات روستای یخک درمسیل آب قراردارد که باتوجه به شروع سیل درماه‌های گذشته موجب ریزش و مسدودشدن این قنات شد. مالکین قنات روستا تصمیم گرفتند در مورد احیا و رفع مسدودیت شروع به حفاری و لایروبی کنند.

به گزارش اختر شرق؛ شروع این عملیات از ماه مبارک رمضان آغاز شده که در روز پنج شنبه ۱۹ خردادماه سال جاری حوالی ساعت ۱۱:۰۰ صبح دو نفر از افرادی که در حال فعالیت و لایروبی قنات بودند.

به علت ریزش دیوارهای قنات در زیرآور محبوس شدند که باهماهنگی‌های انجام شده ازسوی حسین جمشیدی فرماندار تربت جام تمام نیروهای امدادی و انتظامی و هلال احمر؛ اورژانس و… در محل حضور یافتند همچنین در این عملیات بامساعدت فرماندهی تیپ ۳۸زرهی از ماشین آلات سنگین (بیل میکانیکی) تیپ ۳۸ در خصوص آواربرداری مورد استفاده قرار گرفت که بعد از ۹ ساعت تلاش مستمر نیروهای امدادی و انتظامی و هلال احمر و… با دو پیکر بی‌جان این حادثه برخورد کردند.

فرماندار تربت جام ضمن عرض تسلیت خدمت خانواده درگذشتگان این حادثه، از فرماندهی تیپ ۳۸ زرهی، اورژانس ۱۱۵، نیروی‌های نظامی و انتظامی، بسیجیان، هلال احمر، نیروهای امدادی و… که در عملیات خاکبرداری و پیدا کردن پیکر بی‌جان کارگران کمک و همراهی داشتند، قدردانی کرد.

خبرنگار: نعمت الله فیضی

image_printچاپ مطلب

Visits: 122