رونمایی از فیلم مستند داستانی شاهنامه فردوسی در مشهد
رونمایی از فیلم مستند داستانی شاهنامه فردوسی در مشهد

همزمان با چهل و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی و مدیران عامل سازمان‌های اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران از مستند داستانی شاهنامه فردوسی که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تهیه شده است، رونمایی می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی، حماسه‌ای منظوم، یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین سروده‌های حماسیِ جهان است که سرایش آن دست‌آوردِ دست کم سی سال کارِ پیوسته این سخن‌سرای نامدار ایرانی است. موضوع این شاهکار ادبی، افسانه‌ها و تاریخ ایران است، شاهنامه از سه بخش اسطوره، پهلوانی و تاریخی تشکیل شده است که در چهار دودمان پادشاهیِ پیشدادیان، کیانیان، اشکانیان و ساسانیان گنجانده می‌شود، از بزرگی و عظمت شاهنامه فردوسی به عنوان میراثی ماندگار و اثری فاخر بر آن شد تا سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در سلسله حمایت‌های خود از آثار هنری فاخر و ارزشمند در حمایت از روند ساخت فیلم مستند داستانی شاهنامه فردوسی به عبدالرضا رحمانی نسب کارگردان خوش آتیه این کار کمک کند تا این اثر به زیبایی هر چه تمام‌تر به قاب تصویر کشیده شود.

در این مستند داستانی، به روایت شاهنامه از ابتدا تا انتها پرداخته شده است، همچنین استاد جلال خالقی مطلق، استاد جلال الدین کزازی و استاد یاحقی صحبت‌های خود را در خصوص شاهنامه و تاثیر آن در ادبیات ایران ایفاد کردند.

لازم به ذکر است؛ مراسم رونمایی از مستند داستانی شاهنامه فردوسی همزمان با پنجم اسفند ماه با حضور جمعی از هنرمندان، چهره‌های شاخص ادبی و هنری به همراه معاونان فرهنگی و اجتماعی و مدیران عامل سازمان‌های اجتماعی و ورزشی شهرداری‌های کلانشهرهای ایران و مدیران شهرداری مشهد در سینما هویزه برگزار خواهد شد.

image_printچاپ مطلب

Views: 135