روستای ۱۵۰ خانواری کشکک تربت جام محروم از آب شرب بهداشتی و سالم
روستای ۱۵۰ خانواری کشکک تربت جام محروم از آب شرب بهداشتی و سالم

روستای کشکک از توابع بخش مرکزی شهرستان تربت جام در دهستان جامرود واقع شده است که با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ نفر در ۲۶ کیلومتری این شهرستان قراردارد. یکی ازمهم‌ترین مشکلات این روستا بهره مندی از آب شرب سالم بهداشتی است که به علت بحران کم آبی و بی‌آبی؛ این موضوع نگرانیهایی را برای ساکنین همراه داشته و امان مردم را بریده است.

دهیار روستای کشکک در گفتگو با خبرنگار اخترشرق عنوان کرد: مشکلات زیادی در روستا وجود دارد که یکی از مهم‌ترین انها مشکل آب شرب است که از اوائل انقلاب تاکنون مورد توجه ورسیدگی مسئولان امر قرار نگرفته است.

حکمت عالمی بیان کرد: آبی که در حال حاضر جهت شرب ساکنین مورد استفاده قرارگرفته از قنات روستا تامین می‌شود و ساکنین این روستا ناچارند آبی که دارای درصد زیادی از آلودگی و ناخالصی است استفاده کنند و همین امر موجب به خطرافتادن سلامتی ساکنین شده است لذا از مسئولین کشوری و استانی و شهرستانی و از خیرین عزیزی که در حوزه آب خدمت می‌کنند خواهشمندیم به این روستای محروم در بخش مرکزی نظری داشته باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه لوله کشی آب در روستا صورت نگرفته و ساکنین روستا جهت تامین آب مصرفی خانوارهایشان همه روزه مجبورا با استفاده از فرغون و یا بردوش‌شان گالن و دبه‌های آب حمل کنند و ذخیره آب انجام دهند.

وی تصریح کرد: اکثر زنان و دختران برای شست وشوی ظروف و البسه همه روزه می‌بایست به قنات مراجعه کنند و ساعت‌ها در صف انتظار بنشینند که بتوانند شست وشوی ظروف و البسه را انجام دهند.

عالمی ضمن قدردانی ازاداره آب و فاضلاب شهرستان اعلام کرد: آب شرب بهداشتی سالم که با تانکر در روستا انجام می‌شود پاسخگوی نیاز مردم نمی‌باشد و بیشتر مردم در فصل گرما با بی‌آبی مواجه هستند به ناچار از آب قنات استفاده می‌کنند.

وی ازمسئولین درخواست کرد بازدیدی از این روستا ۱۵۰ خانواری داشته باشند و از نزدیک با مردم ملاقات و پای درددل مردم کشکک بنشینند.

خبرنگار: نعمت‌الله فیضی

image_printچاپ مطلب

Visits: 206