روابط عمومی‌ها نقش موثری در حفظ روحیه امید و انگیزه جامعه دارند
روابط عمومی‌ها نقش موثری در حفظ روحیه امید و انگیزه جامعه دارند

فرماندار قوچان گفت: روابط عمومی‌ها باید حتماً یکی از اصولشان ایجاد امید در جامعه باشد و درعین‌حال مسائل و مشکلات مردم را شناسایی و به مسئولان منتقل کنند، اگر قابلیت اجرا دارد اجرا و اگر محدودیت‌هایی راداریم باید به مردم منتقل شود.

فرماندار قوچان گفت: روابط عمومی‌ها باید حتماً یکی از اصولشان ایجاد امید در جامعه باشد و درعین‌حال مسائل و مشکلات مردم را شناسایی و به مسئولان منتقل کنند، اگر قابلیت اجرا دارد اجرا و اگر محدودیت‌هایی راداریم باید به مردم منتقل شود.

به گزارش اختر شرق؛ هادی رجائی نیا فرماندار قوچان در گردهمایی آموزشی روابط عمومی‌های شهرستان قوچان در محل دانشگاه صنعتی این شهرستان بابیان اینکه رشته روابط عمومی به یکی از مهم‌ترین رشته‌های پرطرفدار در دنیا تبدیل‌شده است، گفت: با توجه به اینکه حرفه روابط عمومی‌ هم یک علم و هم یک هنر است، مسئولان روابط عمومی باید به هر دو ویژگی مسلط باشند.

 وی ادامه داد: امروز باید بیش از هر زمان دیگری توجه ویژه‌ای به حوزه روابط عمومی داشته باشیم زیرا امروز قول‌های رسانه‌ای دنیا فضای جوامع را با همین رسانه تغییر می‌دهند.

فرماندار قوچان عنوان کرد: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها نه‌تنها باید در جایگاه ملی بلکه در داخل کشور نیز نقش مؤثری داشته باشند که متأسفانه در هر دو حوزه دچار چالش‌ها و اشکالاتی هستیم.

وی افزود: امروز امریکا بخش عمده‌ای از توان و ظرفیت رسانه‌ای خود را برای ایران می‌گذارد پس چرا ما نباید از این توان رسانه‌ای استفاده نکنیم و جایگاه قوی خودمان را در عرصه بین‌الملل مطرح نکنیم؟

رجائی نیا بابیان اینکه متأسفانه شاید بعضی‌ها در داخل کشور خیلی به دنبال منافع کلان ملی نباشند و گاهی در برخی از اطلاع‌رسانی‌ها و خبررسانی‌ها شاهد هستیم که با سیاه نمایی واقعاً به دشمن کمک می‌کنند، عنوان کرد: روابط عمومی‌ها باید حتماً یکی از اصولشان ایجاد امید در جامعه باشد و درعین‌حال مسائل و مشکلات مردم را شناسایی و منتقل کنند اگر قابلیت اجرا دارد اجرا و اگر محدودیت‌هایی راداریم باید به مردم منتقل شود.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ رویکردهای مختلفی را در بخش‌های مختلف در شهرستان آغاز کردیم، گفت: عمده کارها بر پایه برنامه محوری است و هفته‌ای یک روز را به بحث اقتصادی و سرمایه گذرای اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: در خصوص پروژه‌های عمرانی به‌صورت مستمر بنا داریم جلساتی را با نماینده شهرستان با وزرا در تهران داشته باشیم که اولین جلسه آن‌یک ماه پیش با ۲۶ ملاقات برگزار شد که دستاوردهای خوبی داشت.

فرماندار قوچان اظهار کرد: بخشی از دستورات در سطح شهرستان عملیاتی شده اما اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌هایی انجام‌گرفته از سوی دستگاه اجرایی مرتبط نمی‌بینیم؛ روابط عمومی دستگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند.

رجائی نیا بابیان اینکه اقتصاد اجتماع‌محور یکی از رویکرد اصلی ما است، عنوان کرد: ضمن اینکه بحث سرمایه گزاری را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنیم، اقتصاد خرد که می‌تواند بسیار کمک کند، این طرح را از دو ماه پیش از سطح روستاها و برخی مناطق شهری آغاز کردیم و انصافاً نیز با هزینه کم و سرمایه گزاری کم توانسته‌ایم شغل پایدار را در برخی مناطق روستایی اجرا کنیم،

وی تصریح کرد: در این شاخص قوچان در خراسان رضوی در سال ۹۷ و ۹۸ در رتبه اول است.

فرماندار قوچان با بیان اینکه علیرغم ظرفیت‌های بسیار بالایی که در حوزه بومی گردی داریم متأسفانه کار آن‌چنانی انجام نگرفته است و در این بخش ضعف داریم، گفت: خوشبختانه در طول این چندماهه متقاضیانی در حوزه کشاورزی و صنعت داریم و اقدامات خوبی در این حوزه انجام می‌گیرد.

علی‌اصغر بهشتی رئیس دانشگاه صنعتی قوچان در ادامه بابیان اینکه با توجه به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور قطعاً مسئولیت روابط عمومی‌ها سخت‌تر و سنگین‌تر است، عنوان کرد: ایجاد اتحاد بین مردم و مسئولین وظیفه روابط عمومی‌های شهرستان است.

بهشتی بابیان اینکه برخی از افراد در فضای مجازی به سیاه نمایی و زیر سؤال بردن عملکرد مسئولین و به‌تبع آن زیر سؤال بردن عملکرد مسئولان نظام می‌پردازند، اظهار کرد: اگر روابط عمومی‌ها با ابزار و امکانات اطلاع‌رسانی، واقعیت‌ها و شرایط سخت کشور را به مردم بازگو کنند علاوه بر ایجاد روحیه امیدواری و خوش‌بینی مردم به آینده، مردم متوجه شرایط سخت مدیریت مسئولان می‌شوند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 1