رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از مراتع تخریب‌شده در شهرستان سرخس
رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از مراتع تخریب‌شده در شهرستان سرخس

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی در سرخس از رفع تصرف بیش از ۳۰۰ هکتار مراتع تخریب‌شده شهرستان در منطقه تخته واویلا خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ محمدرضا برهمند بابیان اینکه آستان قدس در شهرستان دو رسالت مهم شامل حفاظت از موقوفات و رسیدگی به امور مستاجرین را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است اظهار کرد: مرتع رفع تصرف‌شده (تخته واویلا) یکی از مناطق قشلاق گذرانی عشایر به وسعت پنج هزار هکتار است که طی سالیان گذشته به‌تدریج توسط افرادی سودجو تخریب و به‌صورت دیم کشت‌شده است.

مدیر املاک و اراضی سرخس تصریح کرد: تخریب این اراضی متأسفانه امروزه موجب فرسایش خاک و از بین رفتن پوشش گیاهی و گیاهان بومی و به یکی از کانون‌های هجوم ریز گردها در شهرستان و… شده است.

وی برخورد جدی با تخریب‌کنندگان مراتع را از برنامه‌های آستان قدس در سرخس عنوان کرد و تأکید کرد: با همکاری خوب قوه قضاییه و نیروی انتظامی برای اولین حرکت ۳۰۰ هکتار از اراضی متصرف شده را پس از برداشت محصول خلع ید و به مرتع باز گردانیده شد.

برهمند بابیان اینکه استارت اولیه در احیای مراتع منطقه زده‌شده خاطرنشان کرد: با خلع ید سایر مراتع تخریب‌شده در نظر داریم اراضی فوق به جوانان بیکار روستاهای اطراف جهت امر دامداری واگذار گردد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 10