رشتخوار قلعه گنج می‌شود
رشتخوار قلعه گنج می‌شود

فرماندار شهرستان رشتخوار گفت: با ورود بنیاد علوی و مستضعفان به شهرستان رشتخوار و تزریق اعتبارات میلیاردی دارای عمران و آبادانی روستاهای محروم رشتخوار طی سه سال آینده و ایجاد اشتغال هم ارزان قیمت برای جوانان رشتخوار به قلعه گنج تبدیل می‌شود.

به گزارش اختر شرق؛ خالقداد عرب در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: در هفته دولت در سال جاری ۲۴پروژه با اعتبار هفت میلیارد و ۹۱۶میلیون تومان پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، برق و…افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی مهمترین مطالبه مردم شهرستان رشتخوار چهار بانده شدن محور رشتخوار به تربت حیدریه ذکرکرد.

فرماندار رشتخوار بیان کرد: باید در جهت کوتاه شدن مسیر ارتباطی بخش جنگل به رشتخوار و ۸ کیلومتر باقی‌مانده شعبه به سرآسیاب تلاش کنیم، چراکه ایجاد این ارتباط علاوه بر رفع مشکلات ساکنین شریف منطقه جنگل جهت دسترسی آسان به مرکز شهرستان می‌تواند در حوزه‌های مختلف باعث پیشرفت در شهرستان باشد.

وی گفت: امسال بیش از ۲۴ پروژه عمرانی بااعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد ۹۱۶ میلیون و هفت پروژه کلنگ زنی بااعتبار ۲۰ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هم‌زمان با هفته دولت در رشتخوار بهره‌برداری و کلنگ زنی می‌شود.

وی همچنین در رابطه با موقعیت خوب شهرستان رشتخوار در طرح مثلث توسعه اقتصادی گفت: رشتخوار جزو پنج شهرستان پیشرو در حوزه فعالیت معین‌های اقتصادی استان است، که با ورود بنیاد علوی و تعیین این نهاد به‌عنوان معین اقتصادی در رشتخوار انتظار می‌رود، کارهای عمرانی و خدماتی بسیاری در طول سه‌ساله حضور این نهاد در رشتخوار انجام و رشتخوار به قلعه گنج خراسان رضوی تبدیل شود.

وی از پیگیری و تخصیص ۱۵۰ میلیون تومانی جهت راه‌اندازی حوزه علمیه در رشتخوار خبر داد و گفت: از اعتبارات ماده ۱۸۰ برای اولین بار ۱۵۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی حوزه علمیه در رشتخوار تخصیص پیدا کرد، که انشالله با پیگیری‌های لازم در این رابطه امیدواریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی آن باشیم.

فرماندار رشتخوار با اشاره به مشکلات مردم در رابطه با راه‌اندازی مرکز تعویض پلاک در رشتخوار نیز، مطرح کرد: در دومین روز از هفته دولت ساختمان تعویض پلاک در رشتخوار نیز افتتاح شد، که امیدواریم با پیگیری‌های مجموعه شهرداری به عنوان متولی این امر به‌زودی شاهد استقرار این مرکز جهت رفع مشکلات تعویض پلاک مردم و شهروندان در شهرستان باشیم.

عرب همچنین در رابطه با بحث جاده با تأکید بر اینکه چهاربانده شدن محور رشتخوار تربت‌حیدریه خواسته به‌حق و دیرینه مردم در رشتخوار است، گفت: با پیگیری‌های نماینده خبرهای خوبی در رابطه با رسیدگی به این موضوع شنیده شد و اعتباراتی خوبی نیز جهت روکش آسفالت این محور و جاده بخش جنگل تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اول مسئولان در شهرستان رفع مشکلات جاده‌ای است، اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری‌های نماینده محترم شهرستان به‌زودی شاهد افتتاح این پروژه ملی در شهرستان باشیم.

عرب همچنین با تأکید به پرداخت مطالبات کشاورزان و عذرخواهی از کوتاهی‌های و مشکلات پیش‌آمده در پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: طبق اخبار رسیده امروز بیش از ۹ درصد مطالبات باقی‌مانده کشاورزان در رشتخوار پرداخت‌شده است و درمجموع بین ۸۰ تا ۸۴ درصد مطالبات زعفران‌کاران تسویه و تنها بین ۱۶ تا ۲۰ درصد پرداخت‌ها باقی‌مانده است.

فرماندار رشتخوار همچنین با اشاره به اینکه اتصال بخش جنگل و کوتاه کردن مسیر ارتباطی این محور می‌تواند کمک شایانی به ارتباط بخش جنگل و مرکزی شهرستان داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید در جهت کوتاه شدن مسیر ارتباطی بخش جنگل به رشتخوار و ۸ کیلومتر باقی‌مانده شعبه به سرآسیاب تلاش کنیم چراکه ایجاد این ارتباط علاوه بر رفع مشکلات ساکنین شریف منطقه جنگل جهت دسترسی آسان به مرکز شهرستان می‌تواند در حوزه‌های مختلف باعث پیشرفت شهرستان باشد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 26