راه اندازی ۳ مرکز مثبت زندگی در شهرستان سرخس
راه اندازی ۳ مرکز مثبت زندگی در شهرستان سرخس

سرپرست بهزیستی شهرستان سرخس از آغاز بکار سه مرکز مثبت زندگی در شهرستان خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ حسن سلیمی در تشریح این خبر گفت: باتوجه به سیاستگذاری دولت درخصوص کوچک‌سازی و تقویت نقش نظارتی سازمان‌های دولتی، وهمچنین به منظور کاهش هزینه ایاب ذهاب و رفت آمد مددجویان، مجوز سه مرکز مثبت زندگی صادر شد.

سلیمی با بیان این مطلب که فعالیت این مراکز در مرحله مقدماتی است و با در نظر گرفتن شرایط منطقه‌ای پرونده‌های مددجویان تحویل این سه مرکز خواهد شد، عنوان کرد: با بررسی‌های انجام شده با توجه به جمعیت و گستردگی جامعه هدفمان یک مرکز در شهر مزداوند به همراه سه دهستان مرزداران، کل بی‌بی و بخشی از دهستان پل خاتون و دو مرکز در شهر سرخس به مددجویان ارائه خدمت می‌نماید.

سرپرست اداره بهزیستی سرخس تصریح کرد: در راستای اشتغال معلولان ومددجویان تحت پوشش نیز تاکنون بالغ بر سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از محل بند (ب) تبصره ۱۶، به صورت صد درصد جذب شد، که به طورمتوسط به هرمددجو، جویای کار ۴۰ میلیون تومان و برای ۷۷ طرح تسهیلات پرداخت شده است.

سلیمی با اشاره به رتبه نخست اداره بهزیستی سرخس در جذب اعتبارات اشتغال تصریح کرد: پیش بینی شده در سال جاری ۶۰۰ میلیون تومان دیگر از بودجه شناور جذب شود تا در اختیار جامعه هدف جهت اشتغال پایدار قرار گیرد.

خبرنگار: محمودی

image_printچاپ مطلب

Visits: 29