راه اندازی سیستم پزشکی از راه دور در شهرستان‌های قوچان و کاشمر/ گسترش خدمات پزشکی در شهرستان‌های زیر پوشش
راه اندازی سیستم پزشکی از راه دور در شهرستان‌های قوچان و کاشمر/ گسترش خدمات پزشکی در شهرستان‌های زیر پوشش

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور رصد و تعیین تکلیف بیماران در شهرستانها اقدامات مختلفی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به برقراری سیستم پزشکی از راه دور در شهرستان‌های قوچان و کاشمر اشاره کرد.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر شاپور بدیعی با اشاره به اینکه با افزایش شیوع بیماری کرونا در کل کشور و استان خراسان رضوی از مدتی قبل برنامه ریزی‌های لازم برای افزایش سطح کمی و کیفی ارائه خدمت و تقویت شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد، خاطر نشان کرد: با اختصاص ۸۴ نیروی متخصص برای شهرستانها تعداد کافی متخصص در اختیار شهرستانها قرار گرفت تا زمینه اعزام بیمار به مشهد و حضور افراد ناقل بدون علامت مرتفع شود.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا گفت: علاوه براین متخصصین مربوطه بیماران کرونا را تعیین تکلیف نموده و اقدامات درمانی به موقع برای بیماران انجام شود.

دکتر بدیعی اظهار کرد: در دو قطب کاشمر و قوچان نیز با تقویت سیستم درمانی و راه اندازی پزشکی از راه دور شرایط شهرستانها رصد می‌شود وتعیین تکلیف برای بیماران انجام می‌شود؛ همچنین بازدیدهای مستمر توسط کارشناسان زبده حوزه درمان از شهرستانها انجام می‌شود که این بازدیدها صرفا برای تعیین وضعیت شهرستانها است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه علاوه براین داشبورد اطلاعات شهرستانها رصد می‌شود و متناسب با نیاز شهرستان خدمات مشاوره‌ای، ارائه تجهیزات لازم و اعزام نیروی انسانی انجام می‌شود، گفت: دو شهرستان فریمان و دانشکده تربت جام نیز به حلقه دریافت کنندگان خدمات مشاوره‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه شدند تا با بررسی بیماران سرپایی و بستری در زمان مورد نیاز مداخلات لازم برای بهبود شرایط صورت گیرد.

وی با بیان اینکه گام بزرگی در حوزه پزشکی از راه دور، ویزیت از راه دور توسط اساتید فوق تخصص برای بیماران شهرستانی است، عنوان کرد: به این صورت که پزشک معالج شهرستانهای تربت جام و گناباد بر بالین بیمار حضور می‌یابند و با ارائه شرح حال بیمار تصمیمات درمانی لازم و تجویز دارو توسط اساتید مشهد انجام می‌شود و با این روش بار زیادی از مرگ و میر شهرستانها کم می‌شود.

دکتر بدیعی بیان کرد: تبادل اطلاعات با معاونین درمان قطب ازخراسان شمالی تا جنوبی برای پیگیری شرایط بیماری و وضعیت بیماران از دیگر اقدامات حوزه درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی ادامه داد: همچنین با پیگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قول مساعد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ۴ دستگاه سی تی اسکن برای شهرستانهای تایباد، سرخس، بردسکن و بیمارستان امید مشهد اختصاص داده خواهد شد تا زمینه تصویر برداری از بیماران نیز افزایش یابد.

دکتر بدیعی با اشاره به اینکه در حوزه آزمایشگاه‌ها نیز با بهره گیری از پتانسیل بخش خصوصی در شهر مشهد و شهرستانها مشکل آزمایش بیماران نیز مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: برای فصل پاییز و زمستان هم هدف دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه پیشگیری و درمان بیماران است که در حوزه پیشگیری حوزه بهداشتی و در حوزه درمان برنامه ریزی‌ها در حال انجام است تا میزان مرگ ومیر و عوارض بیماری کاهش یاید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد: برای بررسی علل فوت بیماران کرونایی نیز تیمی در نظر گرفته شده است تا با بررسی علل بتوان نحوه مداخلات درمانی بهتری را شناسایی کرد، همچنین کمیته تغذیه برای بیماران کرونایی نیز تشکیل شده است و در کمیته حمایت روحی و روانی که با همکاری بسیج جامعه پزشکی و نیروهای داوطلب انجام می‌شود شرایط روحی روانی بیماران بهبود بخشیده شود.

دکتر بدیعی بیان کرد: حضور نیروهای داوطلب موجب می‌شود تا فضای کاملادرمانی برای بیماران کرونایی به فضای دلگرم کننده تبدیل شود و همه این اقدامات براین منظور است که از میزان مرگ و میر کاسته شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: بررسی آخرین یافته‌های علمی برای کاهش مرگ ومیر نیز در دستور کار است علاوه براین کارگروه مراقبت درمان دانشگاه گزارشات ارسالی شهرستانها را مورد بررسی قرار می‌دهند تا جایی که امکان دارد کمبودها مرتفع شود و همچنین فعالیت درمانی شهرستانها رصد می‌شود تا روزهای تعطیل نیز پزشک معالج حضور داشته باشد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 4