رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: حل مشکل ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: حل مشکل ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از استمرار حمایت‌های حقوقی و قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش اختر شرق و به نقل از میزان؛ غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به توطئه‌های دشمنان، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، گفت: جنگ اقتصادی دشمن شهروندان ما را هدف گرفته و ایجاد مضیقه در حوزه اقتصاد و همچنین ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم از راهبردهای این جنگ بوده و این مسئله وظیفه مسئولان را در شرایط کنونی برای خدمت‌رسانی مطلوب سنگین‌تر می‌کند.

صادقی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در حوزه توانمندسازی اقتصادی کشور در سال‌های اخیر و تأکیدات ریاست معزز قوه قضائیه در زمینه لزوم حمایت از تولید و صنعت، عنوان کرد: مجموعه قضایی استان خراسان رضوی در قالب شورای قضایی استان و در چهارچوب یک کار جمعی و با اعمال نظارت گسترده توسط جامعه اطلاعاتی، اداره کل بازرسی، اداره کل تعزیرات حکومتی، دادستانی عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی توانسته ضمن برخورد با مفاسد، از وقوع مشکلات متعدد در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی پیشگیری نماید.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی یکی از برنامه‌های دادگستری استان در سال جاری را استمرار حمایت‌های حقوقی از واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و تصریح کرد: در بخشهای مختلف از جمله در حوزه معاونت قضایی دادگستری استان، معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دادسراهای عمومی و انقلاب شهرستانهای استان و معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اقدامات خوبی در این زمینه به انجام رسیده که جای تقدیر دارد.

رئیس شورای قضایی خراسان رضوی برنامه بازدید مسئولان قضایی از شهرکهای صنعتی و واحدهای تولیدی در سراسر استان را اثربخش دانست و گفت: در سایه حضور مدیران دستگاه قضایی در واحدهای تولیدی مشکلات موجود از نزدیک بررسی و در جهت حل این مشکلات اقدام لازم صورت می‌پذیرد.

صادقی خاطر نشان کرد: بر این اساس طی هفت ماهه ابتدای سال جاری مشکل ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی در سطح استان حل و از بیکاری تعداد قابل توجهی از نیروهای خدوم کار پیشگیری بعمل آمده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تشکیل کمیسیون حل اختلاف و حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع را نیز از اقداماتی دانست که توانسته تأثیر مثبتی در زمینه حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته باشد و در کنار آن شعب ویژه رسیدگی کننده به اینگونه مسائل نیز بصورت مکمل در نظر گرفته شده است.

صادقی، برگزار جلسات متعدد با اصحاب تولید و صنعت را مفید ارزیابی کرد و گفت: با توجه به مطالعات میدانی، بخشنامه‌های خوبی نیز در این جهت تهیه و به حوزه‌های قضایی ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است؛ علاوه بر تشکیل شعب ویژه رسیدگی کننده به مسائل مربوط به حوزه تولید و صنعت از مسئولان قضایی خواسته شده تا در شهرستانها ضمن شناسایی موانع تولید بومی، در زمینه حمایت‌های حقوقی، ایجاد اشتغال وعدم تعطیلی واحدهای تولیدی و پیشگیری از بیکاری نیروهای کار تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

image_printچاپ مطلب

Visits: 37