رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور: قوچان باید به قطب لبنیات کشور تبدیل شود
رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور: قوچان باید به قطب لبنیات کشور تبدیل شود

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور گفت: یک هزار میلیارد ریال خط اعتباری به قوچان تخصیص داده شده است و آمادکی داریم علاوه بر این خط اعتباری دو طرح بزرگ دیگر را در قوچان اجرا کنیم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور گفت: یک هزار میلیارد ریال خط اعتباری به قوچان تخصیص داده شده است و آمادگی داریم علاوه بر این خط اعتباری دو طرح بزرگ دیگر را در قوچان اجرا کنیم.

به گزارش اختر شرق؛ حسین مهری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به شعار سال با نام «رونق تولید»، خاطرنشان کرد: همه ما مکلفیم در این جنگ اقتصادی نابرابر در جهت رونق تولید تلاش کنیم و اگر همه ما با هم  تلاش نکنیم با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهیم شد که خوشبختانه با تدبیر مسئولین تا کنون موفق بوده ایم.

رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور با بیان این مطلب که در این جنگ نابرابر به عنوان یک سرباز باید در خدمت کارآفرینان و صنعتگران کشور باشیم، گفت: باید از شعار و سیاست زدگی پرهیز کنیم که بتوانیم به صورت عملیاتی این مسیر را طی کنیم.

مهری با بیان اینکه قابلیت های شهرستان قوچان را بایستی به صورت جدی دنبال کنیم، عنوان کرد: این شهرستان در زمینه دامپروری، کشاورزی و همچنین صنایع دستی، توانمندی و ظرفیت های بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی، دامپروری و محصولات باغی خام فروشی انجام می شود و باید تمرکزمان در این بخش باشد که چگونه دامپروری پویایی داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور با بیان این مطلب که ظرفیت تولید شیر روزانه شهرستان قوچان ۱۵۰ تن است اما قوچان این قابلیت را دارد که به تولید ۱۰۰۰ تن برسد، عنوان کرد: جلسات متعددی را با مسئولین شهرستان قوچان در این خصوص داشته ایم که ظرفیت ها را ارتقا دهیم که قطعا یکی از اقدامات بحث آموزش است تا با چه روشی محصولات را چند برابر کنیم و قطعا توجه به این موضوع می تواند قیمت تمام شده پایین، ارزش افزوده بالا و اشتغال پایدار ایجاد کند.

مهری ادامه داد: و دامداری و کشاورزی شهرستان قوچان در منطقه حرف اول را میزند، اظهار کرد: بحث اهلیت و صلاحیت متقاضیان تسهیلات از نکات اساسی است و اگر فردی صلاحیت نداشته باشد هر چه تزریق پول انجام شود چیزی باز به جامعه نمی رسد.

وی با اشاره به اینکه وقتی چرخه و عمر یک صنعت به سرانجام می رسد باید صنعت جدید جایگزین شود، اذعان کرد: منابع بانک ها منابع گسترده ای نیست و  باید این منابع محدود در جای سرمایه گذاری شود که هم ارزش افزوده و هم اشتغال پایدار و توسعه ایجاد کند.

رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور با بیان اینکه قوچان باید به قطب لبنیات کشور تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در گذشته ، لبنیات، گوشت وگیاهان دارویی قوچان مشهور بود  اما چرا این شهرستان نتوانست این قابلیتها را حفظ کند.

وی گفت: ما آماده ایم به قابلیت های این شهرستان تمرکز کنیم و توسعه متوازن و متناسب با این قابلیت ها را  باتاکید بر بحث اهلیت و صلاحیت افراد، ایجاد شود.

مهری با بیان اینکه باید زیرساخت ها و بسترها را در شهرستان فراهم کرد تا سرمایه‌گذار راحت تر سرمایه گذاری کند، اظهار کرد: در جنگ اقتصادی تمام عیاری هستیم و فردی که مانع از تولید اشتغال شده، به کشور خیانت کرده است.

رئیس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن کشور مطرح کرد: بعد از موضوع اهلیت و صلاحیت متقاضی طرح، منطقه اجرای طرح اهمیت دارد و در نهایت جنبه مالی و فنی مدنظر است.

وی با بیان اینکه بانک ها متولی تسهیلات ارزان قیمت نیستند بلکه قانون گذار متولی این امر هستند، گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز قوانین خوبی در این زمینه داشته و امیدواریم برای بودجه سال بعد این موضوعات دیده شود.

وی ادامه داد: کارخانه دوچرخه سازی باید با همفکری به سرانجامی برسد زیرا یک برند است و باید به نحو دیگری مورد استفاده قرار بگیرد و به روش های نوین و جدید احیا شود.

مهری با بیان اینکه یک هزار میلیارد ریال خط اعتباری به قوچان تخصیص داده شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال۹۸ تاکنون تعداد پنج طرح را به مبلغ ۴۶ میلیارد ریال در قوچان تامین اعتبارکردیم.

وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۵ طرح بزرگ را در استان خراسان رضوی تامین اعتبار شده است و آمادگی داریم علاوه بر این خط اعتباری دو طرح بزرگ دیگر را در قوچان اجرا کنیم و به عنوان معین اقتصادی این شهرستان، سرمایه گذاران را پای کار بیاوریم و با تسهیلات ارزان قیمت در کنارتان باشیم.

image_printچاپ مطلب

Visits: 15