رئیس میراث فرهنگی و گردشگری رشتخوار: آتش سوزی درختان سرو امامزاده میر قوم الدین نوق مهار شد
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری رشتخوار: آتش سوزی درختان سرو امامزاده میر قوم الدین نوق مهار شد

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری رشتخوار گفت: درختان تاریخی سرو امام زاده میر قوالدین نوق که به تازگی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده‌اند جان سالم از آتش سوزی مهیب دو روزه بدر بردند.

به گزارش اختر شرق؛ کاظم کامیاب در این باره عنوان کرد: درخت کهنسالی که دچار آتش سوزی شده بود در مزار میر قوام الدین نوق جز آثار میراث نبوده و در پشت مزار قرار داشته که مهار اتش دو روز طول کشید.

وی با ذکر اینکه هیچ آسیبی به درختان ثبت شده در فهرست آثار میراث نرسیده، تصریح کرد: گر چه از ابلاغ ثبت درختان سرو امامزاده میرقوام الدین نوق رشتخوار در فهرست میراث طبیعی کشور کمتر از یک ماه می‌گذرد اما آتش سوزی مهار شد و گردشگران باید ضمن رعایت ایمنی در جایی که آتش روشن می‌کنند از خاموش شدن در وقت رفتن آگاهی کامل داشته باشند.

کامیاب گفت: درختان سرو امامزاده میرقوام الدین نوق به شماره ۷۴۱ به عنوان اولین اثر طبیعی شهرستان رشتخوار در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شده بود و بعنوان کهنسال‌ترین درخت در این شهرستان که بین ۸۰۰ – ۸۵۰ سال و درخت دیگر ۵۰۰ – ۵۵۰ سال و جوان‌ترین درخت ۴۲۵ – ۳۷۵ سال سن داشت.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری رشتخوار با اشاره به اینکه این درختان که شامل سه درخت سرو سوزنی است در مقابل ایوان آرامگاه امامزاده میرقوام الدین در ۵۰۰ متری شمال روستای نوق و در ۱۸ کیلومتری شمال شهر رشتخوار خودنمائی می‌کند، خاطرنشان کرد: درختان سرو امامزاده میرقوام الدین همچون نگینی درخشان در مقابل بنای تاریخی آرامگاه امامزاده میرقوام الدین که به شماره ۱۴۳۳۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است خودنمایی کرده و نگاه هر زائر و گردشگر را به خود می‌کشاند.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 74