رئیس محیط‌زیست شهرستان کلات: مافیای فروش اجزای وحوش در چنگال قانون
رئیس محیط‌زیست شهرستان کلات: مافیای فروش اجزای وحوش در چنگال قانون

طی گشت و پایش مأموران مرزبانی شهرستان کلات در منطقه، مافیای فروش اجزای وحوش برای چندمین بار به چنگال قانون افتاد.

به گزارش اختر شرق؛ سلحشور، رئیس محیط‌زیست شهرستان کلات با اعلام این خبر گفت: روز گذشته بر اساس گزارش طبیعت دوستان مبنی بر حضور دو نفر شکارچی در منطقه؛ مأموران مرزبانی به دستگیری دو نفر شکارچی غیرمجاز موفق شدند.

وی بابیان اینکه در بازرسی اولیه از شکارچیان مقدار حدود ۲۵۰ گرم گوشت مربوط به اجزای بدن قوچ وحشی از گونه حمایت‌شده و یک تیغه چاقوی خون‌آلود کشف شد، عنوان کرد: پس از تشکیل پرونده به دستور دادستان شهرستان، منطقه مدنظر تحت بررسی و کاوش دقیق برای کشف بقیه لاشه قوچ وحشی شکار شده قرار گرفت.

 سلحشور تصریح کرد: در این بازرسی که توسط مأموران اجرایی اداره حفاظت محیط‌زیست کلات و کارکنان گروهان مرزی انجام شد، لاشه کامل یک رأس قوچ وحشی که فقط ۲۵۰ گرم از آن جداشده بود به همراه اجزای مربوط به دو رأس قوچ وحشی دیگر که به‌صورت بسیار ماهرانه از دید پنهان کرده بودند کشف و ضبط شد.

 رئیس محیط‌زیست کلات در پایان خاطرنشان کرد: یکی از متخلفان دستگیرشده از مافیای عرضه و فروش اجزای حیوانات بوده که برای چندمین بار متوالی دستگیرشده است و با احتساب پرونده حاضر در دو سال گذشته؛ متأسفانه هفت رأس قوچ و میش وحشی را کشته است.

image_printچاپ مطلب

Visits: 17