رئیس ستاد موادمخدر تربت جام: آمادگی نیروی انتظامی تربت جام در جمع آوری کلیه متکدیان و کارتن خواب‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت
رئیس ستاد موادمخدر تربت جام: آمادگی نیروی انتظامی تربت جام در جمع آوری کلیه متکدیان و کارتن خواب‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت

رئیس ستاد موادمخدر تربت جام گفت: در اصل جمع آوری متکدیان بر اساس رسالتی که شهرداری دارد بر عهده این دستگاه می‌باشد ولی ما در صورتی که مکان مشخص گردد حاضریم با همکاری شهرداری ظرف مدت ۴۸ ساعت کلیه متکدیان و کارتن خوابها را جمع آوری و به آن مکان مشخص شده تحویل دهیم.

به گزارش اختر شرق؛ جلسه ستاد متکدیان و کارتن خواب‌های تربت جام با حضور اعضای این ستاد در محل اتاق جلسات شهرداری برگزار شد.

در این جلسه سروان پیشقدم رئیس ستاد مواد مخدر تربت جام با انتقاد از برگزاری این گونه جلسات گفت: تا کنون چندین جلسه درخصوص جمع آوری متکدیان و کارتن خوابها برگزار و علی رغم اینکه مصوباتی دراین جلسات تصویب می‌گردد ولی متاسفانه تا جلسه بعدی ستاد هیچگونه ازاین مصوبات عملی نمی‌گردد.

سروان پیشقدم گفت: در اصل جمع آوری متکدیان بر اساس رسالتی که شهرداری دارد بر عهده این دستگاه می‌باشد ولی ما در صورتی که مکان مشخص گردد حاضریم با همکاری شهرداری ظرف مدت ۴۸ ساعت کلیه متکدیان و کارتن خوابها را جمع آوری و به آن مکان مشخص شده تحویل دهیم.

رئیس ستاد موادمخدر تربت جام تصریح کرد: ازابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ نفر ازاین افراد را ما جمع آوری وبر اساس دستور دادستان تحویل کمپ رحیمی راد شهرستان نمودیم وچون قرار بوده نصف هزینه نگهداری این افراد به کمپ پرداخت گردد گویا هنوز پرداخت نگردیده است هرچند که مدیریت کمپ رحیمی راد این قول را داده که چه شهرداری براساس مصوبات ستاد متکدیان وکارتن خوابهای شهرستان کمک مالی بکند و چه نکند ما حاضریم در راستای کمک به شهرستان، متکدیان و کارتن خوابها را نگهداری کنیم.

سروان پیشقدم خاطر نشان کرد: چه خوب بود از سوی اداره بهزیستی از آقایان جامی و رحیمی راد دو تن ازمتصدیان کمپ ترک اعتیاد دراین جلسه دعوت بعمل آورده می‌شد و در همین جلسه از آنان در رابطه با راه اندازی کمپ ۲۰۰ نفره که از طریق ماده ۱۶ به شهرستان اختصاص داده شده نظر خواهی می‌گردید.

رئیس ستاد موادمخدر تربت جام در پایان عنوان کرد: ما در تاریخ ۹۹/۸/۱۹ تعداد ۲۰ نفراز کارتن خوابها را درشهرستان با هماهنگی و رایزنی دادستان جمع آوری و به کمپ ماده ۱۶ مشهد انتقال نمودیم.

همچنین حسن ظفر مقدم رئیس اداره بهزیستی تربت جام با بیان اینکه از مجموع ۱۲۰ متکدی و کارتن خواب در شهرستان تعداد ۵۰ نفر ازآنان بی‌خانمان می‌باشند، گفت: در جهت جمع آوری این افراد و برون رفت از این مشکل از سطح شهربایستی طوری آن‌ها را مدیریت کرد که نه به خودشان و نه به شهر آسیب وارد گردد واین می‌طلبد که یک مجتمع اردوگاهی در این شهرستان با همت اعضای ستاد احداث گردد تا آنان درآن مکان نگهداری گردند.

وی افزود: علی رغم اینکه از طریق ماده ۱۶ مجوز راه اندازی یک کمپ ۲۰۰ نفری برای شهرستان گرفته شده است ولی متاسفانه هنوز از سوی کسی جهت احداث آن پیشنهادی به ما داده نشده است.

محمود جامی با بیان اینکه مجمع خیرین آمادگی کامل جهت حمایت از متکدیان را دارد گفت: تصمیمات درخصوص ساماندهی متکدیان و کارتن خوابها بصورت موقت و کوتاه مدت کارساز نمی‌باشد وبرای برون رفت از آن بایستی نگاه دوری به این قضیه داشته باشیم و یک کمپی احداث گرددکه هم فضای ورزشی داشته باشد وهم کارآفرینی برای آنان درآن مکان صورت گیرد که دراین رابطه بایستی از پتانسیل تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان استفاده گردد.

عباس محرمی سرپرست شهرداری تربت جام گفت: وجود متکدیان همیشه در شهر بوده است و این می‌تواند چهره شهر را بد نمایان جلوه دهد.

وی ادامه داد: تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان بایستی در راستای ساماندهی متکدیان و کارتن خوابها دست به دست هم داده و طوری آن را ساماندهی کنند که تمامی بار مالی بر دوش یک دستگاه محول نگردد ودراین خصوص شهرداری هم با هماهنگی شورای اسلامی شهر قسمتی ازهزینه‌ها را تقبل خواهد نمود.

سرپرست شهرداری تربت جام تصریح کرد: بر اساس مصوبه وزارت کشور که درسال ۹۶ طی یک بانک اطلاعاتی به شهرستان‌ها اعلام و ابلاغ گردید آمار متکدیان و کارتن خوابها بایستی اعلام می‌شد ولی ما در طول یکسال تنها اکتفاء نموده به تشکیل یک جلسه وهیچگاه به صورت ریشه‌ای نتوانستیم این مشکلات را حل کنیم به هرحال آنچه که در اختیار ما باشد با همکاری شورای اسلامی شهر در رابطه با اخذ مجوزها همکاری خواهیم نمود ضمن اینکه هزینه مصوبه جلسه قبلی را هم در رابطه با نگهداری ۱۵ نفر در کمپ رحیمی راد را تقبل خواهیم نمود.

حمیدی فرماندار تربت جام با بیان اینکه دربحث متکدیان چندسال است ما با مشکل مواجه می‌باشیم، گفت: یکی از راههای برون رفت از مشکلات کمپ ماده ۱۶ می‌باشد که ما پیگیری‌های زیادی نمودیم تا اینکه مجوز راه اندازی یک کمپ ۲۰۰ نفره درتربت جام هم برای آقایان وهم برای بانوان دریافت نمائیم و مدیریت مرکز ترک اعتیاد رحیمی راد تقبل نمود مجوز نگهداری ۱۰۰ نفر از آقایان را برعهده گیرد و در قسمت کمپ ویژه بانوان قرار است مرکز نگهداری ۱۰۰ نفراز بانوان را به یکی از بانوان محول نمائیم که ۵۰ درصد ازهزینه‌های این دو مرکز (آقایان و بانوان) ازسوی دولت تامین می‌گردد.


وی افزود: تا زمانی که این دو مرکز آقایان و بانوان راه اندازی گردد در کوتاه مدت پیشنهاد من این است همان فضای قبلی ساختمان سپاه پاسداران که در اختیار یکی از خیران بخش خصوصی به نام آقای مقصودپور می‌باشد، می‌شود با رایزنی با وی این مکان را که از فضاهای مناسب و از امکانات خوبی برخوردار است به این اختصاص داده شود و شهرداری هم می‌تواند با در اختیار گذاشتن یک سری امکانات به آنجا کمک نماید.


فرماندار تربت جام در پایان عنوان کرد: درحقیقت رسالت جمع آوری متکدیان بر عهده شهرداری است ولی در بعضی از اوقات یک سری از مسئولیت‌ها به دستگاه‌ها واگذارمی کنیم اما امکاناتی در اختیار آن دستگاه قرار نمی‌دهیم و مادامی یک دستگاه می‌تواند آن مسئولیت را درست انجام دهد که آن ملزومات و امکانات لازم در اختیار آن باشد و حال می‌بایستی دستگاه‌های اجرایی شهرستان وهمچنین خیران به شهرداری کمک کنند تا شهرداری هم بتواند آن رسالتی را که برعهده دارد انجام و اجرایی نماید.

خبرنگار: مهدیه اعلمی

image_printچاپ مطلب

Visits: 47