رئیس حفاظت محیط زیست مشهد اعلام کرد: عاملان شکار قوچ، گراز و کفتار پای میز محاکمه
رئیس حفاظت محیط زیست مشهد اعلام کرد: عاملان شکار قوچ، گراز و کفتار پای میز محاکمه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد مقدس باتوجه به گشت‌های مستمر و مداوم درسطح حوزه استحفاظی شهرستان مشهد موفق به دستگیری چند گروه شکارچی غیرمجاز و کشف چند حیوان شدند.

به گزارش اختر شرق؛ مرتضی شیرزور در تشریح اولین اقدام گفت: چند روز پیش از طریق اطلاعاتی که همیاران محیط زیست در اختیار ما قرار دادند پی بردیم که چند نفر اقدام به کشتن یک گونه ارزشمند کفتار در حوالی بخش احمد آباد کرده اند.

وی ادامه داد: از همین رو و برای بررسی دقیق موضوع از ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد خواسته شد به محل اعلامی عزیمت و موضوع را به دقت رصد کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشهد بیان کرد: با حضور یک تیم از نیروهای این یگان در حوالی بخش احمد آباد و جمع آوری اطلاعات میدانی مشخص شد که یک چوپان با همکاری چند فرد دیگر در حوالی محل نگهداری گله گوسفند، با مشاهده یک قلاده گفتار در محدوده حضورشان، ابتدا سگ‌های گله را به سمت حیوان فرستاده و وقتی سگ‌ها حیوان را محاصره می‌کنند، با همکاری چند نفر دیگر با چوب، سنگ و… حیوان را از پای درمی آورند.

شیرزور در پایان خاطرنشان کرد: از همین رو فرد متخلف موردشناسایی و دستگیر شد. پس از آن محل رهاسازی لاشه کفتار در میان کوه شناسایی و لاشه حیوان نیز کشف شد.

image_printچاپ مطلب

Views: 14