رئیس بنیاد تربت حیدریه: سه هزار نفر از ایثارگران از مشاوره و کلاس‌های آموزش خانواده بهره‌مند شدند
رئیس بنیاد تربت حیدریه: سه هزار نفر از ایثارگران از مشاوره و کلاس‌های آموزش خانواده بهره‌مند شدند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تربت حیدریه گفت: در سال گذشته سه هزار ۷۴۰ نفر از خانواده شهداو ایثارگران از کلاس‌های آموزشی و مشاوره و مددکاری فردی و خانوادگی بهره‌مند شدند.

به گزارش اختر شرق؛ محمد حسینعلی‌زاده با تشریح علمکرد بنیاد تربت حیدریه در سال ۱۳۹۹ و ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا نحوی اجرای فعالیت‌های بنیاد این شهرستان کاملا تغییر کرده است و تکریم جامعه ایثارگری از مهمترین سرفصل‌های بنیاد است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تربت حیدریه تصریح کرد: پرونده ۶۷۵ شهید، ۱۶۷۵ جانباز و ۱۴۲ آزاده سرافراز تحت پوشش بنیاد این شهرستان است که هر سال با توجه به جابه جایی پرونده ایثارگران و برگزاری کمیسیون‌های پزشکی این آمار به صورت جرئی تغییر می‌کند.

وی عملکرد حوزه تعاون در این نهاد را تشریح کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ جلسه شورای مشورتی ایثارگران و ۱۰جلسه شورای اداری در جهت رفع مشکلات ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این شهرستان تشکیل شده است.

حسینعلی‌زاده تصریح کرد: ۳ گلزار تک مزاری شهید بهسازی و ۸۱ وام خرید مسکن به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران پرداخت شده است.

وی به طرح سپاس اشاره کرد و گفت: ۷۶۷ خانواده شهید و ایثارگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب طرح سپاس دیدار و از این عزیزان تجلیل و تکریم به عمل آمد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته سه هزار ۷۴۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از کلاس‌های آموزشی و مشاوره و مددکاری فردی و خانوادگی بهره‌مند شدند، عنوان کرد: ۲۳۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از کلاس آموزش خانواده، ۲۷۶۵ از مشاوره و ۷۵۴ نفر از مددکاری فردی بهره‌مند شدند.

وی ادامه داد: با همکاری ۲۸۲ معتمد معین و فعالیت‌های که داشتند مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران در ۱۲ جلسه موارد خاص بررسی و پیگیری شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تربت حیدریه به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: برگزاری بیش از ۳۰ یادواره و یادبود شهدا به همت بنیاد، ۱۰ مسابقه و همایش ورزشی، اعزام پیام آوران ایثار به بیش ۵۰ جلسه و مراسم در ادارات و مراکز فرهنگی، برگزاری برنامه‌های مذهبی در چهار حسینیه شهدای، بهسازی و نصب بیش از ۳۰۰ تابلوها و تصاویر تمثال مبارک شهدا در بلوارها و میادین، اجرای بیش از ۲۰۰ متر دیوارنویسی و نقاشی دیواری مزین به فرامین حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص شهدا، اعزام ۳۰ نفر از والدین معظم شهدا به اردوی محبین الرضا علیه السلام، ارسال پیام تبریک و تسلیت در ایام در مناسبت‌های مختلف، نامگذاری معابر و میادین بنام شهدا از جمله فعالیت‌های اجرایی حوزه فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه نام برد.

وی با بیان اینکه ۳۲۲۱ تحت پوشش بیمه همگانی و ۴۶۶۱ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند، گفت: در حوزه بهداشت و درمان تعداد پایش سلامت در خانه برای ۴۰۳ نفر از ایثارگرانی که در بستری بیماری هستند، بررسی پرونده ۲۱ ایثارگر در کمیسیون پزشکی، برقراری مراقب پرستاری ماده ۲۶ برای ۷۲ نفر، خدمات دندان پزشکی جانبازان موارد خاص ۲۰ نفر و مسافرت‌های درمانی بین استان برای ۲۴ نفر از فعالیت‌های این حوزه است.

لازم به ذکر است؛ شهرستان تربت حیدریه از توابع استان خراسان رضوی است که در ۱۴۵ کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و پرونده ۶۷۵ شهید، یک هزار و ۶۷۵ جانباز و ۱۴۲ آزاده سرافراز در بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان، سند افتخار غیور مردانی است که برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانفشانی، فداکاری و مقاومت کردند و به انقلاب اسلامی عزت بخشیدند.

خبرنگار: مجتبی پریشان

image_printچاپ مطلب

Views: 30