رئیس اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد: مناطق مشهد ظرفیت‌های ارزشمندی برای توسعه اشتغال دارند
رئیس اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد: مناطق مشهد ظرفیت‌های ارزشمندی برای توسعه اشتغال دارند

نخستین جلسه شناسایی ظرفیت‌های شاخص توسعه کسب و کارها در مناطق با هدف احصاء طرفیت ها و شناسایی تشکل‌های کارآفرینی محلات با حضور نمایندگان مناطق ۱۳گانه شهرداری مشهد و به میزبانی منطقه ۹ برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ در این جلسه رئیس اداره معین اقتصادی شهرداری به ظرفیت‌های موجود کسب و کار در مشهد اشاره کرد و عنوان کرد: باید از ظرفیت حضور میلیونی زائران مشهدالرضا (ع) برای توسعه کسب و کار با ایجاد شرایط و بازارهای مناسب جهت تهیه و تامین سوغات استفاده کرد.

ناصر فهیمی با اشاره به اقدامات معین اقتصادی شهرداری مشهد، عنوان کرد: در حال حاضر چند صد اپلیکیشن در حوزه‌های مختلف خدماتی، آموزشی و فروش فعال هستند که برخی از آن‌ها برای مردم شناخته شده نیست که با شناساندن این اپ‌ها به مردم، می‌توان در توسعه حوزه کسب وکار از جمله فروش محصولات خانگی اقدامات قابل توجهی انجام داد.

وی به شناسایی کارگاه‌های مختلف از جمله تولید کیف چرم، ماسک، پوشاک و… توسط نمایندگان معین اقتصادی در محلات مختلف مشهد اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها ظرفیت‌های خوبی برای توسعه اشتغال دارند به گونه‌ای که برخی از اینها در یک محله، اشتغال خوبی به وجود آورده اند.

فهیمی اظهار کرد: از عروسک‌سازی به عنوان شغلی که نیاز به سرمایه زیاد و مکان ویژه ندارد و خانم‌ها در خانه در کنار خانه داری می‌توانند انجام دهند و سنگ سرپانتین نیز به عنوان تنها سوغات خاص مشهد که از مواد اولیه تا کالای تولید شده در مشهد صورت می‌گیرد، به عنوان دو ظرفیت مهم اشتغال در مشهد می‌توان نام برد لذا این اداره در راستای توسعه ظرفیت‌های اشتغال، با تسهیل گری، افراد و کارگاه‌های فعال را شناسایی و با یکدیگر مرتبط می‌سازد.

وی ادامه داد: این اداره تعدادی از تشکل‌های کارآفرینی محلات که ظرفبت‌هایی برای هم محله‌ای‌های خود فراهم کردند را شناسایی نموده است و مناطق نیز از طریق ظرفیت فرهنگی محله و شورای اجتماعی محلات می‌توانند ظرفیت‌های این تشکل‌ها را شناسایی و استفاده نمایند تا از ابن طریق مشکلات در حوزه کسب و کار را برطرف نماییم.

فهیمی با بیان اینکه برای توسعه ظرفیت‌های اشتغال در محلات مشهد، ۳۰ تفاهم نامه با هدف هم افزایی و هماهنگی معین اقتصادی شهرداری درراستای اهداف اقتصاد مقاومتی با دستگاه‌ها و نهادهای دولتی منعقد کرده ایم؛ گفت: تعهدات معین اقتصادی شهرداری در این تفاهم نامه‌ها تسهیلگری و هماهنگی و هم افزایی است و همچنین کارگروه تخصصی توسعه ظرفیت‌های اشتغال با حضورنمایندگان شش سازمان شهرداری و تعدادی از ادارات دولتی در حال برگزاری است و به لطف خدا اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه ما به این منظور تفاهم نامه‌ای بافنی وحرفه‌ای استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی داریم و همچنین آموزش کارگران درراستای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی که هماهنگی لازم صورت گرفته است، عنوان کرد: ما ۱۴ فرهنگسرا با حدود یک هزار رشته آموزشی در سطح شهر مشهد داریم که بعد از اتمام دوره آموزشی مدرک معتبر ارائه نمی‌دهند لذا با برگزاری جلسات با فنی و حرفه‌ای شیوه نامه‌ای تهیه شده است که دوره‌های آموزشی فرهنگسراها با مدرک فنی و حرفه‌ای باشد.

رئیس اداره معین اقتصادی شهرداری مشهد گفت: معین اقتصادی دو موضوع مهم؛ توسعه ظرفیت‌های اشتغال و ترویج و اطلاع‌رسانی را بر عهده دارد. همچنین نشست عصرانه‌های کارافرینی را با حضور مدیران و کارشناسان حوزه اشتغال و کارافرینان برتر برگزار می‌کنیم.

فهیمی مطرح کرد: معمولا هر منطقه چند ظرفیت شاخص دارد، لذا اگر ظرفیتی می‌خواهد در مناطق احصاء شود باید در حوزه کسب و کار بوده و قابلیت توسعه داشته باشد.

در ادامه این جلسه نیز نمایندگان مناطق به ظرفیت‌های اشتغال موجود مناطق ۱۳‌گانه شهرداری پرداخته و توضیحات مربوطه را ارائه کردند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 111