دو کارخانه کنسانتره ۵ میلیون تنی فولاد سنگان و ۲/۵ میلیون تنی گندله توسعه ملی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود
دو کارخانه کنسانتره ۵ میلیون تنی فولاد سنگان و ۲/۵ میلیون تنی گندله توسعه ملی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم برای تکمیل دو کارخانه کنسانتره ۵ میلیون تنی فولاد سنگان و ۲/۵ میلیون تنی گندله توسعه ملی برای افتتاح با حضور رئیس‌جمهور در دهه مبارک فجر تسریع شود.

محمود نگهبان به خبرنگار اختر شرق گفت: در نشست با معاونین وزیر صمت ایمیدرو و شرکت‌های معدنی به وزارت راه و شهرسازی جهت تسریع در اجرای پروژه چهار باند نمودن جاده سنگان – تربت‌حیدریه سهم پول این وزارت خانه و راه پرداخت شد.

وی بر تسریع در اتمام پروژه جاده معدن به گوریاب و سنگان تأکید و از موافقت مدیرعامل فولاد سنگان جهت برگزاری آزمون و جذب نیروهای موردنیاز به تعدادی که قبلاً اطلاع‌رسانی شده بود (طی تماس تلفنی آقای دکتر غریب پور با دکتر عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه صورت گرفت) نیز خبر داد.

نگهبان تصریح کرد: تلاش برای پیدا کردن راهکاری قانونی جهت برخورداری مردم شهرستان از محدوده‌های معادن پلاسری و رایزنی با سازمان بازرسی کل کشور و ابلاغ بخشنامه از سازمان ایمیدرو و مجتمع سنگان به‌تمامی شرکت‌های سرمایه‌گذار جهت جذب حداکثری نیروهای بومی در کارخانه‌ها (بیش از ۸۰ درصد) و استفاده از توان آن‌ها در بخش‌های مدیریتی و ساماندهی شرکت‌های پلاسری، رفع دغدغه‌های زیست‌محیطی، سد باطله‌ها و پساب از دیگر پیگیری در حوزه انتخابیه رشتخوار و خواف در این نشست بود.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی از اجرای یک درصد فروش صنایع و معادن سنگان برای جبران خسارت‌ها و توسعه زیرساخت‌های موردنیاز با نظر شورای عالی معادن استان خبر داد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Views: 45