دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی
دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی

نشست برگزاری طرح کشوری «حامیم» با حضور مهدوی نسب مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد ورسول نوروزی فرمانده بسیج دانشجویی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش اختر شرق؛ مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد به اهمیت اجرای این طرح گفت: با شروع شیوع کرونا، یکی سری آسیب‌ها به شکل ناخودآگاه به سراغ مجموعه فرهنگی آمد و آسیب‌هایی که ایجاد می‌شد، قشر فرهنگی و کنشگر نیز متاثر از آن شد و به نوعی حالت از هم گسستگی وعدم پیوستگی بین نیروها و فعالان حوزه فرهنگی به ویژه در بخش دانشجویی به وجود آمدو دوباره طی مدتی این طرح برگزار می‌شود.

مهدوی نسب با بیان اینکه این طرح از ۲۲مرداد تا ۲ شهریور در شهرستان سبزواردانشگاه حکیم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تقویت بنیه فکری و اعتقادی دانشجویان فعال فرهنگی و ایجاد نشاط و امیدآفرینی از اهداف اجرای این طرح است.

نوروزی، فرمانده بسیج دانشجویی در خصوص اهداف دوره را تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، تقویت نشاط در محیط دانشگاه و ایجاد روحیه فعالیت‌های جمعی در دانشجویان و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی سیاسی به عنوان حلقه میانی در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه (حاءمیم)، دانست.

نوروزی گفت: دوره به صورت استانی با حضور دانشجویان سایر دانشگاه‌های استان از ۲۹ مرداد ماه الی ۲ شهریور ماه بصورت شبانه‌روزی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این دوره آموزش‌های جانبی به صورت کارگاه‌های مهارتی، شامل مهارت ارتباط مؤثر، تکنیک‌های گفت‌وگو و اقناع، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، مدیریت زمان، تفکر نقادانه و سیستمی و نشست معرفتی شامل بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی، جریان‌شناسی دانشگاه امروز، مقایسه تطبیقی حکمرانی امیرالمومنین علیه السلام با جمهوری اسلامی ارائه می‌شود.

نورزوی بیان کرد: رویدادهای ایده پردازی، تورهای علمی، کرسی‌آزاداندیشی، اکران فیلم و مستند، گفت‌وگو با مسئولین استانی، نشست با نخبگان علمی و دانشگاهی و برنامه‌های ورزشی و تفریحی نیز بخشی از برنامه‌های این دوره است.

فرمانده بسیج دانشجویی عنوان کرد: به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، این نهاد با همکاری تشکل‌های دانشجویی، نخبگان جوان، مراکز فرهنگی و دانشگاهی دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی با عنوان «حلقه‌های میانی؛ حامیم» را برگزار می‌کند.

محور این دوره کتابها طرح کلی اندیشه اسلامی، همرزمان حسین علیه السلام و خط امام (ره) است.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 36