دستگیری ۲ نفر شکارچی قبل از شکار حیوانات وحشی در خلیل‌آباد
دستگیری ۲ نفر شکارچی قبل از شکار حیوانات وحشی در خلیل‌آباد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خلیل‌آباد گفت: دو نفر شکارچی قبل از اقدام به شکار و این‌که حیوانی وحشی را از طبیعت شهرستان حذف نمایند متوقف و به خارج از منطقه هدایت شدند.

به گزارش اختر شرق؛ سعید شفیعیان گفت: هم‌زمان با برگزاری سومین دوره از گشت‌های مشترک یگانه‌ای حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن در فصل زمستان، مأمورین یگان محیط‌زیست در حین پایش و دوربین کشی در ارتفاعات شهرستان خلیل‌آباد با مشاهده دو نفر در این ارتفاعات به آن‌ها مشکوک شده و در راستای جلوگیری از وقوع جرم شکارچیان مذکور که فاقد پروانه شکار و صید بودند را قبل از اقدام به شکار متوقف و با هماهنگی قضایی به خارج از منطقه هدایت نمودند.

رئیس حفاظت محیط‌زیست شهرستان خلیل‌آباد گفت: از متخلفین یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و تعدادی فشنگ مربوطه کشف و در این زمینه صورت‌جلسه‌ای جهت اقدام قانونی بعدی تنظیم شد.

شفیعیان همچنین مشارکت و همکاری مردم در جلوگیری از وقوع جرم‌های زیست‌محیطی را از مهم‌ترین عوامل حفاظت از محیط‌زیست بیان کرد.

شهرستان خلیل‌آباد در استان خراسان رضوی زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری چون قوچ و میش، کل و بز، کبک، تیهو، انواع باقرقره و سایر گونه‌های جانوری و گیاهی است.

خبرنگار: فاطمه نبوی ثالث

image_printچاپ مطلب

Visits: 14