دستگیری ۳ متهم پرونده دستبرد به خودروهای سواری در مشهد/ اعتراف به ارتکاب ۲ تا ۳ سرقت در بعضی روزها
دستگیری ۳ متهم پرونده دستبرد به خودروهای سواری در مشهد/ اعتراف به ارتکاب ۲ تا ۳ سرقت در بعضی روزها

فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری سه جوان معتاد که متهم پرونده سرقت‌های سریالی وسایل داخل خودروهای سواری می‌شدند، خبر داد.

به گزارش اختر شرق؛ سرهنگ عباس صارمی ساداتی با بیان اینکه در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل و قطعات خودرو در محدوده هسته مرکزی شهر مشهد دستورات لازم به فرماندهی انتظامی ثامن برای بررسی موضوع و دستگیری عاملان سرقت‌ها صادر شد، عنوان کرد: تیم تجسس کلانتری ۴۲ شهید نواب صفوی مشهد در این ماموریت ضربتی با بررسی سرنخ‌های موجود یکی از عاملان سرقت‌ها را چهره زنی و پس از کنترل و مراقبت‌های پوششی، او را درحالی که قصد سرقت از صندوق عقب یک خودروی سواری پژو ۴۰۵ داشت دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: متهم که جوانی ۱۸ساله است در تحقیقات اولیه با معرفی همدستان خود و اعتراف این که بعضی روزها دو الی سه سرقت وسایل داخل خودروهای سواری انجام می‌داده نشانی پاتوقی که درآن با همدستان خود مواد مخدر مصرف می‌کنند را به پلیس در اختیار پلیس گذاشت.

وی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری شهید نواب صفوی مشهد با هماهنگی مقام قضایی محل مذکور را بازرسی و دو متهم دیگر پرونده را در حال استعمال مواد مخدر دستگیر کردند، مطرح کرد: تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر سرقت‌های انجام شده توسط آن‌ها ادامه دارد.

اظهارات متهم اصلی پرونده

جوان ۱۸ساله در اعترافاتی گفت: پدر و مادرش در زمان کودکی او از هم جدا شده‌اند و به خاطر نبود نظارت از سوی خانواده و احساس بی‌پناهی و تنهایی به سمت و سوی افرادی رفته که او را به دام مواد مخدر کشانده و اعتیاد باعث تمام بدبختی‌هایش شده است.

وی ادامه داد: بارها و بارها با احساس خستگی و نگرانی از این وضعیت تصمیم گرفته مواد مخدر را کنار بگذارد و دست از کار خلاف بردارد. اما وسوسه‌های یکی از دوستانش که عامل اصلی اعتیاد او به مواد افیونی است مانع از این کار شده و نتوانسته به آرزوی خود که پاکی و برگشت به زندگی سالم است؛ برسد.

این پسر جوان با چشم‌هایی گریان در پایان گفت: از نعمت خانه و خانواده محروم بودم و آغوش گرم محبت خانواده را هیچ وقت درک نکردم اما امیدوارم هیچ جوانی به چنین سرنوشت دچار نشود.
خبرنگار: سید یونس ریحانی شرق

image_printچاپ مطلب

Visits: 156