در شهرستان‌هایی وضعیت سفید اعلام می‌شود که به مدت دو هفته هیچ بیماری به مراکز درمانی مراجعه نکرده است
در شهرستان‌هایی وضعیت سفید اعلام می‌شود که به مدت دو هفته هیچ بیماری به مراکز درمانی مراجعه نکرده است

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گفت: در شهرستانهایی وضعیت سفید اعلام می شود که دو هفته هیچ بیمار کرونایی به بیمارستانش مراجعه نکرده باشد و چند شهرستان در استان تاکنون این شرایط را دارند.

به گزارش اختر شرق؛ دکتر محمد حسین بحرینی با تاکید بر اینکه  نباید تصور کنیم که به زودی بیماری کرونا تمام می شود و این ویروس از بین می رود خاطر نشان کرد: تنها  با اقدامات پیشگیرانه می توانیم با این ویروس مقابله کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: رفتار این ویروس ناشناخته است لذا  قابل پیش بینی نیست که فردی که به کرونا مبتلا شود در مقابل این بیماری ایمن شود.

دکتر بحرینی با بیان این مطلب که در افرادی با سطح ایمنی پایین خطر ابتلا به کرونا افزایش می یابد لذا اقدامات پیشگیری در افراد با سن بالا، بیماریهای زمینه ای، قلبی و ریوی،فشار خون و دیابت از اهمیت بسیاری برخوردار است، عنوان کرد: رعایت اصول بهداشتی ساده مانند شست و شوی مرتب دستها، مراقبت از دست نزدن به اشیاء پیرامون و دست نزدن به بینی و چشم و صورت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری کرونا دارد.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در راستای مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی با بیان این مطلب که خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از فوت کادر درمانی بر اثر بیماری کرونا در استان خراسان رضوی گزارش نشده است ،خاطرنشان کرد: تعدادی از همکاران ما در بیمارستانها و مراکز درمانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند وسیر بهبودی را طی کرده و به محیط کار خود بازگشته اند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 0