دریز، همچنان بدون راه دسترسی مناسب
دریز، همچنان بدون راه دسترسی مناسب

مردم روستای دریز رشتخوار بیش از ۱۷ سال است، که در جهت بهرمندی از مسیر ارتباطی مناسب و اجرا شدن جاده بین المللی رشتخوار، چخماق، فریمان، مشهد، در انتظار عملی شدن وعده‌های مسئولان هستند.

به گزارش اختر شرق؛ وحید باقری دهیار روستای دریز رشتخوار با تأکید بر اینکه مردم از مشکلات مسیر ارتباطی مناسب در دریز سال‌هاست که رنج می‌برند، گفت: روستای دریز هم‌مرز با شهرستان زاوه است که از مسیر حدود ۱۵ کیلومتری فاقد آسفالت ین روستا مردم و ساکنین دریز را با مشکلات زیادی ازجمله در فضل زمستان و ترددهای غیرممکن در این فصل کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌ها و درخواست‌های متعددی تاکنون در جهت رفع مشکلات جاده روستای دریز صورت گرفته است، اظهار کرد: اما متأسفانه تاکنون اقدامی مؤثری جهت رفع و حل مشکلات ارتباطی روستا از سوی مسئولان انجام‌نشده است.

دهیار روستای دریز با تأکید بر اینکه روستای دریز از تردد بسیار بالایی برخوردار است و ساکنین شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد و زاوه مسیر این روستا را برای ارتباط با شهرستان‌های خواف و رشتخوار انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: در فصل برداشت زعفران این تردد به بالای ۱۰۰۰ خودرو و وسیله نقله می‌رسد که با توجه به سردی و بارش‌های این فضل مشکلاتی زیادی را برای مراجعه‌کنندگان و استفاده از این مسیر ارتباطی به وجود میاورد.

حسین حسنی مقدم یکی از اهالی  ساکن روستای دریز رشتخوار با اشاره به اینکه وسایل نقلیه ساکنین روستا دچار خسارت‌های زیادی شده است، گفت: چاله‌ها و دست‌اندازهای مسیر باعث ایجاد خسارت به لاستیک های وسایل نقلیه، جلوبندی خودروها و … شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ شخصی جهت انتقال مسافر به دریز تردد نمی‌کند، گفت: در مواقع ضروری مردم بالاجبار از وسایل نقلیه سنگین همانند تراکتور و… برای انتقال بیمار به مراکز درمانی بهره می‌گیرند.

محمدامینی یکی از گردشگران، نیز با درخواست از رسیدگی و توجه جدی مسئولان به روستای دریز، مطرح کرد: تردد در شب برای ساکنین روستا به خصوص با وسایل نقلیه موتوری دشوار است به‌طوری‌که این تردد برای افراد مسن باعث زمین خوردن در شب و شکستگی دست و پای این اشخاص شده است.

امین مرادی از اهالی دریز رشتخوار به خبرنگار ما گفت: بارها برای رفع مشکلات مسافران دچار مشکل در مسیر دریز در فصل زمستان در ساعات پایانی شب حضور پیدا کردیم، مردم امروز از مسئولان درخواست رسیدگی جدی جهت رفع مشکلات روستا رادارند.

وی همچنین با اشاره به انتظار ۱۷ ساله مردم روستای دریز جهت بهره مندی از جاده بین المللی، رشتخوار، چخماق، فریمان، مشهد گفت: از جاده بین المللی هم خبری نیست، هم اکنون حدود ۱۷ سال است که مردم در انتظار، اجرای این طرح هستند، امروز نونهالان روستا جوان، جوانان پیر و پیران روستا جهت بهره مندی از امکان از دنیا رفته اند.

حجت باقری دیگر ساکن این روستا به مشکلات جوانان اشاره کرد و گفت: عدم بهره‌مندی روستا از زیرساخت‌ها باعث مهاجرت جوانان روستا به حاشیه شهرها شده است، برای بهره بردن جوانان روستا از امکانات ورزشی مرکز شهرستان هزینه‌های گزافی به تاکسی‌تلفنی‌ها پرداخت می‌شود.

وی همچنین از پویایی و موقعیت بسیار خوب کشاورزی در این روستا گفت: نبود جوانان باعث تعطیلی چرخه تولید کشاورزی روستای دریز در آینده می‌شود با آغاز آهنگ مهاجرت جوانان روستا به‌زودی شاهد تعطیلی کشاورزی پویای روستا خواهیم بود.

کاظم نظام رئیس اداره راهداری رشتخوار نیز در همین رابطه به خبرنگار اختر شرق گفت: رسیدگی به مسیر ارتباطی روستای دریز نیازمند اعتبار است که با توجه به شرایط کنونی و طبق اعلام مسئولان استانی در حال حاضر امکان آسفالت این مسیر وجود ندارد، که امیدواریم به زودی این امکان جهت بهره‌مندی مردم خونگرم دریز رشتخوار ایجاد شود.

لازم به ذکر است؛ درریز یکی از مناطق گردشگری رشتخوار است که مورد توجه گردشگران بومی و استانی است.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 15