درخواست زعفران کاران رشتخواری از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی
درخواست زعفران کاران رشتخواری از دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی

جمعی از کشاورزان زعفران کار رشتخواری از دولت و مجلس خواستار توجه به افزایش نرخ وصادرات محصول تولیدی زعفران شدند.

علی صفری یک کشاورز زعفرانکار رشتخواری به خبرنگار اختر شرق گفت: زعفران و زعفران کار و کارگر زعفران  در استان خراسان رضوی خصوصا شهرستان رشتخوار همه  رو به نابودی هستند.

وی با اشاره به پایین بودن قیمت زعفران نسبت به سال گذشته، مطرح کرد: همه اجناس دو برابر و چند برابر شده اما قیمت زعفران ۶۵۰۰ تا هفت تومان ثابت مانده است؛ دست اندرکاران این بخش از جیب میخورند و ضرر می‌دهند.

فرجی یک عضو صنفی کشاورزان رشتخوار نیز با بیان اینکه اکنون کشت و برداشت زعفران در منطقه ظرفیت اقتصادی ندارد و صرفه ای برای کشاورزان ندارند، عنوان کرد: عده ای به دلیل کاهش قیمت اراضی زعفران خود را  آب نداده و یا در صدد از بین بردن و جایگزین کردن کشت دیگری به جای زعفران دارند.

وی با اشاره به اینکه اگر صنعت زعفران سقوط کند ۱۰۰ هزار خانوار کار و کسب خود را از دست می دهند و بیکار می‌شوند، عنوان کرد: به دلیل مخارج بالا کشت و کار زعفران امسال خوابیده و همه دست روی دست گذاشته ام و دست از کشت و کار زعفران در سال جاری برداشته اند.

حسن حسینی از طرف انجمن حمایت از کشاورزان ضمن توجه به مطالبه کشاورزان زعفران کار گفت: صدای این مردم را به گوش مسئولین در سطح وزارت خانه ها برسانید از رسانه ها و خبرنگاران هم استدعا دارم صدای ما ملت را به‌ گوش بالا دستی ها برسانند.

لازم به ذکر است؛ رشتخوار هفت هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر  کشت زعفران  دارد و سالانه بیش از ۲۰تن تولید زعفران خشک دارد.

خبرنگار: حسین خاکشور

image_printچاپ مطلب

Visits: 6