دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: فرهنگ عمومی باید در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها راهبردی باشد
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: فرهنگ عمومی باید در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها راهبردی باشد

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسیری که شورای فرهنگی می‌رود دنبال تولید کارگاه کار آفرینی است و باید این کار آفرینی را رشد دهیم و این عرصه فرصتی است که با باز آفرینی و امید داشتن می‌توان به درجه عالی رسید.

به گزارش اختر شرق؛ حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه شورای فرهنگ عمومی در دره فصل تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: حوزه فرهنگی عمومی اهمیت بسیار زیادی دارد چون از فضای مشترک زندگی صحبت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه حوزه معماری زیباسازی، در فرهنگ عمومی باید به این مسئله اهمیت داده شود، مطرح کرد: بافت و ساختارها در یک حوزه معماری تکمیل می‌کند.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که نماد آفرینی در حوزه معماری وجود دارد، عنوان کرد: ما زمانی می‌توانیم تغییر رو به سمت وسوی ارزش‌های اسلامی جهت بدهیم که موفق به درک آن شده باشیم.

وی بیان کرد: باید در این وضعیت اقتصادی کشور، امید، نشاط و شادی را گسترش دهیم تا به ما لطمه روحی و روانی وارد نکند، باید اقدامی برای سالم‌سازی کشور صورت گیرد.

وی افزود: مسیری که شورای فرهنگی می‌رود دنبال تولید کارگاه کار آفرینی است و باید این کار آفرینی را رشد دهیم و این عرصه فرصتی است که با باز آفرینی و امید داشتن می‌توان به درجه عالی رسید.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که سرود سلام فرمانده جنبه نمادی فرهنگی دارد که سرتاسر ایران کشورهای همسایه از این فرهنگ جنبه مثبت برداشت کردند، مطرح کرد: با توجه به ظرفیتی که داریم اگر سرودی خوانده شود برای عفاف و حجاب یک جنبه مثبت است، افتخار می‌کنیم که زنان مومن و مسلمان و انقلابی در سرزمینمان داریم که جامعه زنان در کشور ایران بسیار قوی است.

خبرنگار: سمانه جعفری

image_printچاپ مطلب

Visits: 20