دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در مشهد آغاز به کارکرد
دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در مشهد آغاز به کارکرد

دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، با معرفی شش عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی (عج)، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در مشهد آغاز به کارکرد.

به گزارش اختر شرق؛ هم‌زمان بر برگزاری جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی، دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره با معرفی شش عنوان کتاب و بخش ویژه حضرت مهدی (عج)، در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در مشهد آغاز به کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بابیان اینکه خراسان رضوی در سه دوره گذشته جز استان‌های برتر در جشنواره رضوی بوده است، گفت: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی از چند بعد حائز اهمیت است که اول درگیر کردن «عموم مردم» با کتاب‌خوانی و دوم آشنایی و شناخت بیشتر سیره ائمه اطهار علیه‌السلام است.

وی تصریح کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی باهدف اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه فرهنگ منوّر رضوی؛ گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ی پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام؛ شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط بافرهنگ و سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام از طریق انتشار گسترده‌ این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار فعالیت می‌کند.

علی‌اکبر سبزیان گفت: در این دوره علاوه بر قالب‌های گذشته همچون چهارگزینه‌ای، نقاشی، پویش کتاب‌خوان و داستانک بخش شعر گویی ویژه بزرگ‌سالان و نوجوانان و قصه‌گویی از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با جشنواره را هم داریم.

وی افزود: تلاش ما بر آن بوده با توجه به ایام کرونا این جشنواره کاملاً در بستر فضای مجازی برگزار شود. فایل کتاب‌ها در پایگاه جشنواره به آدرس www.samakpl.ir قابل‌دسترسی است، ضمن اینکه منابع مکتوب نیز در کتابخانه‌های سراسر استان موجود است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه با معرفی عناوین این دوره به تفکیک گروه سنی گفت: در بخش کودک کتاب زندگی امام رضا علیه‌السلام نوشته سید محمد مهاجرانی توسط نشر کتابک و مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان علیه‌السلام نوشته زهرا عبدی نشر جمکران معرفی‌شده است.

وی ضمن معرفی منابع بخش نوجوان نیز افزود: دو کتاب با عنوان «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره‌ی امام رضا علیه‌السلام و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری از به‌نشر و «ده قصه از امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف» نوشته فریبا کلهر از نشر قدیانی به‌عنوان منابع بخش نوجوان انتخاب‌شده‌اند.

سبزیان در خصوص انتخابی منابع جوان و بزرگ‌سال نیز تصریح کرد: دو کتاب چشمه‌های بهشت: گزیده عیون نوشته محمدهادی زاهدی از به نشر و پرسش‌ها و پاسخ‌های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور) نوشته رحیم کارگر از نشر معارف به‌عنوان منابع جوان و بزرگ‌سال انتخاب‌شده‌اند.

وی افزود: رشته‌های این دوره از جشنواره شامل نقاشی، پویش کتاب‌خوان، چهارگزینه‌ای، شعر سرایی، دو پویش «برای امام زمانم» ویژه نوجوانان و «مروّجان فرهنگ رضوی» ویژه کتابداران، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری، قصه‌گویی، حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر است.

لازم به ذکر است؛ دستگاه‌های اجرایی و مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتاب‌خوانی خراسان رضوی هرساله در موضوعاتی همچون اهدای جوایز، شرکت در جشنواره، تبلیغات محیطی و … همراهی و همکاری مؤثر با اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای برگزاری جشنواره رضوی داشته‌اند.

image_printچاپ مطلب

Visits: 63